Wsparcie terapeutyczne benefitem przyszłości

W czerwcu tego roku Generali wprowadziło bezpłatne wsparcie terapeutyczne dla pracowników. Odbyło się już ponad 400 sesji. W przeprowadzonym badaniu 80 proc. pracowników docenia wpływ takiej pomocy na ich dobrostan.

Publikacja: 21.12.2021 01:00

Krystyna Matysiak, członek zarządu Generali Polska.

Krystyna Matysiak, członek zarządu Generali Polska.

Foto: materiały prasowe

Materiał Partnera: Generali Polska

Z danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) wynika, że w latach 2005–2017 o 18 proc. wzrosła na świecie liczba przypadków depresji, a do 2030 roku będzie ona na pierwszym miejscu wśród najczęstszych chorób. Dziś już wiemy, że pandemia jeszcze bardziej nasiliła te niepokojące trendy. Zdrowie psychiczne pracowników zostało obciążone, a problemy z nim związane stały się poważniejsze.

Od 2022 roku wypalenie zawodowe stanie się też jednostką chorobową, na którą będzie można dostać zwolnienie lekarskie. To pokazuje, z jak poważnym kryzysem mierzą się obecnie pracodawcy – ich najważniejszym zasobem są ludzie, którzy właśnie doświadczają wielu trudności i wyzwań, którym do tej pory nikt nie musiał sprostać.

Pomoc dla pracowników

Generali Polska oferuje wszystkim pracownikom bezpłatną pomoc krótkoterminową, zakładającą sfinansowanie do sześciu spotkań z terapeutą. Może skorzystać z niej każdy pracownik, niezależnie od tego, czy jego problem związany jest z pracą, czy z życiem prywatnym.

– Nasz benefit w postaci wsparcia terapeutycznego, który wprowadziliśmy w czerwcu, stanowi odpowiedź na istotny problem kryzysu zdrowia psychicznego w naszym społeczeństwie. Uniwersalne dla wszystkich doświadczenie, jakim jest pandemia, uwidoczniło wiele problemów z nim związanych. Nagle doświadczyliśmy kryzysu samotności, pozostając bez wsparcia w czterech ścianach. U wielu osób całkowicie została też zaburzona rutyna dnia codziennego, a dla innych ogromną trudność zaczęło stanowić zupełnie nowe życie rodzinne – połączenie przygotowywania obiadu z prezentacją do pracy czy wsparciem dzieci w nauce zdalnej – mówi Krystyna Matysiak, członek zarządu Generali odpowiedzialna za HR.

– Nagła izolacja, brak bodźców dało czas na przemyślenia nad własnym życiem. Nad miejscem, w którym jestem, czy to miejsce jest dla mnie dobre, w jakim stopniu spełnia moje potrzeby i czy jest zgodne z moimi wartościami. Wiele osób doszło do negatywnych wniosków, że to, co robią, jest zbyt trudne, albo ciężko im odnaleźć w tym sens. Stąd duża potrzeba odnalezienia się na nowo, a psycholog czy terapeuta jest tą osobą, która ma pomóc w odnalezieniu się w nowej rzeczywistości – podkreśla Krystyna Matysiak.

Generali jako pracodawca pomaga pracownikom i pomaga też sobie. Krystyna Matysiak dodaje: – Doskonale wiemy, że pracownik zagubiony, czujący się nieszczęśliwie, który nie widzi sensu tego, co robi, nie jest efektywny. Patrząc na to, jak dużym zainteresowaniem cieszy się możliwość korzystania ze wsparcia, widzimy, że taki benefit wypełnia ogromną lukę, która pojawiła się w ostatnim czasie, gdy dostęp do lekarza, psychologa czy psychiatry jest bardzo utrudniony.

Zaufanie walutą przyszłości

Krystyna Matysiak podkreśla, że kluczem w relacjach pracodawca–pracownik w XXI wieku jest zaufanie. To także klucz do realizacji przez pracodawcę pomocy terapeutycznej pracownikom – pracownik musi wierzyć, że otrzymuje realną pomoc, a nie jest to sposób, aby wyłapać „najsłabsze jednostki".

Rolą pracodawcy jest również zdjęcie odium wstydu, tak aby nikt nie krępował się skorzystać z tej pomocy. Zaufanie to osiąga się zaczynając od drobnych rzeczy – codziennej, partnerskiej komunikacji, konsekwencji w jej realizacji w mówieniu o rzeczach fajnych, ale też trudnych.

Pracownicy Generali Polska skorzystali już z ponad 400 sesji z terapeutami. Ubezpieczyciel przeprowadził anonimowe badanie wśród wszystkich pracowników. 80 proc. badanych uważa, że dzięki zaoferowanemu wsparciu ich samopoczucie oraz dobrostan poprawiły się.

W komentarzach doceniają, że taka opcja jest dostępna w pracy, dzięki temu łatwiej mogą skorzystać z pomocy, na którą nie zdecydowaliby się samodzielnie. Uważają, że przekłada się to na jakość pracy. Doceniają prostą formę zapisu, dyskrecję, profesjonalizm terapeutów i możliwość wyboru terapeuty, a także realizacji sesji w godzinach pracy.

Obok zaufania kluczowy jest profesjonalny zespół terapeutów oraz łatwość i dostępność skorzystania z takiej formy wsparcia. W Generali każdy pracownik może samodzielnie, w intranecie, zapisać się na sesję, a zapis widoczny jest tylko i wyłącznie dla niego. Korzystać ze spotkań może w trakcie pracy, a także przed nią lub po niej. Nikt nie pozna szczegółów związanych z tematem jego spotkań.

Popularność tej formy pomocy sprawia, że Generali nie wyklucza, że w przyszłości może rozszerzyć pomoc.

Materiał Partnera: Generali Polska

Materiał Partnera: Generali Polska

Z danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) wynika, że w latach 2005–2017 o 18 proc. wzrosła na świecie liczba przypadków depresji, a do 2030 roku będzie ona na pierwszym miejscu wśród najczęstszych chorób. Dziś już wiemy, że pandemia jeszcze bardziej nasiliła te niepokojące trendy. Zdrowie psychiczne pracowników zostało obciążone, a problemy z nim związane stały się poważniejsze.

Pozostało 90% artykułu
Dodatki
Xtreme Fitness Gyms – dynamiczny rozwój franczyzy w branży fitness
Dodatki
Otwórz własną placówkę partnerską Banku Millennium
Dodatki
Co tydzień nowa placówka – VeloBank zaprasza franczyzobiorców
Dodatki
Franczyza McDonald’s: „Budujemy biznes oparty na partnerskich relacjach”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Dodatki
Magazyn energii i instalacja fotowoltaiczna – klucz do efektywności energetycznej obiektów przemysłowych