Zdaniem dr. hab. Piotra Wachowiaka ze Szkoły Głównej Handlowej ważną kwestią jest wspieranie się pracowników w wykonywaniu zadań i służenie pomocą.
– Współpraca powinna również obejmować budowanie partnerskich relacji z otoczeniem. Szczególnie istotne są tego typu kontakty z dostawcami i konkurentami. Konkurencja powinna być zastępowana współpracą. W tym obszarze przede wszystkim ważna jest uczciwość rozumiana jako transparentne i sprawiedliwe postępowanie zgodne z powszechnie przyjętymi w społeczeństwie zasadami – uważa dr hab. Wachowiak.
Prezes dużej firmy zajmującej się produkcją stolarki okiennej mówi, że tworzenie produktów użytecznych społecznie, traktowanie swoich pracowników, kontrahentów, lepiej niż inne firmy, dbałość o środowisko naturalne to jej kluczowe elementy.
– Każdego dnia dokładamy wszelkich starań, aby sobie z tym ambitnym zadaniem poradzić. Wartości, którymi się kierujemy, są dla nas swoistym drogowskazem w codziennej pracy. Wyznaczają naszą misję, tworzą naszą kulturę organizacyjną i styl zarządzania – dodaje.
Priorytetem firmy jest dbałość o zdrowie i bezpieczeństwo pracowników, a także rozwój zawodowy i osobisty. – Tworzymy przyjazną atmosferę, opartą na skandynawskiej kulturze pracy, której podstawą jest zaufanie. Traktujemy różnorodność jako wartość, która wpływa na rozwój naszego przedsiębiorstwa. Zdajemy sobie sprawę ze znaczenia zróżnicowanej grupy pracowników i promujemy zatrudnianie większej liczby kobiet. Doceniamy zaangażowanie pracowników i wspieramy ich w trudnych sytuacjach życiowych poprzez fundację pracowniczą – wylicza firma.