- Doświadczenia zebrane od 25 maja 2018 roku, gdy rozpoczęliśmy stosowanie RODO, czyli ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych, uwidoczniły konieczność wprowadzenia zmian, by Urząd był bliżej obywateli i działał skuteczniej. Konieczne jest więc zmodyfikowanie struktury, by usprawnić działania, które przełożą się na lepszą ochronę danych osobowych obywateli - tłumaczy Jan Nowak, prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
W UODO powstaną departamenty, które zastąpią dotychczasowe zespoły tematyczne. Te drugie zajmowały się nie tylko rozpatrywaniem skarg, ale i opiniowaniem projektów aktów prawnych, działalnością edukacyjną, prowadzeniem kontroli, obsługą zgłaszanych przez administratorów naruszeń oraz innymi zadaniami. Nowe departamenty nie będą kompleksowo zajmować się poszczególnymi sektorami, lecz skupiać się na realizacji konkretnych zadań np. rozpatrywaniu skarg czy przeprowadzaniu kontroli.