Największa jego część, warta 120,2 mld euro, trafiła do krajów UE, co w ujęciu r/r stanowi wzrost o jedną piątą. Najniższą dynamikę wzrostu odnotowała sprzedaż towarów na rynki Europy Środkowo-Wschodniej – zwiększyła się o 2,6 proc. do 16,8 mld euro.
Największym odbiorca polskiego eksportu pozostają Niemcy. W ubiegłym roku eksport do tego kraju wyniósł 95,6 mld euro, rosnąc o 15,3 proc., ale udział Niemiec w polskim eksporcie zmalał jednak o 1 pkt. proc. – do 27,8 proc. Na drugim miejscu znalazły się Czechy, dokąd wyekspediowaliśmy towary warte 22,7 mld euro, co daje roczny wzrost o prawie jedną trzecią. Trzecim odbiorca polskiego eksportu była w ub. roku Francja: sprzedaż do tego kraju wyniosła 19,7 mld euro, rosnąc r/r o 18,9 proc.