#RZECZoBIZNESIE: Kamila Zakrzewska: Fiskus przemówi ludzkim głosem

Techniki behawioralne w znaczący sposób przyczyniają się do zwiększania ochoty podatników do zapłacenia podatku – mówi Kamila Zakrzewska, naczelnik w Departamencie Poboru Podatków Ministerstwa Finansów, gość programu Marcina Piaseckiego.

Aktualizacja: 22.06.2017 12:38 Publikacja: 22.06.2017 12:12

#RZECZoBIZNESIE: Kamila Zakrzewska: Fiskus przemówi ludzkim głosem

Foto: tv.rp.pl

Wyniki badania przeprowadzonego przez Bank Światowy pokazały, że zastosowanie określonych technik behawioralnych w komunikacji z podatnikami przynosi duży efekt. - Podatnicy płacą więcej niż byśmy się spodziewali, gdy się ich o to prosi w formie pisemnej – tłumaczyła Zakrzewska.

Przypomniała, że urząd standardowo komunikuje się z podatnikiem prosząc go o zapłacenie podatku w formie standardowego upomnienia.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Budżet i podatki
EKG. Zbliża się poważna dyskusja nad nowym budżetem UE. „Krew się będzie lała”
Materiał Partnera
Sztuczna inteligencja pomaga w pracy działom podatkowo-finansowym
Budżet i podatki
Deficyt finansów publicznych to 6,6 proc. PKB w 2024 r. GUS potwierdził dane
Budżet i podatki
Ponad 76 mld zł deficytu w budżecie państwa po marcu
Budżet i podatki
Czy trzeba będzie mocniej zaciskać pasa