Aktualizacja: 29.04.2021 06:14 Publikacja: 28.04.2021 21:00
Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki
Już nie jeden, a trzy rządowe programy mają poprawić stan drogowej infrastruktury w Polsce. Do realizowanego Programu Budowy Dróg Krajowych (PBDK) wartego prawie 164 mld zł, dojdą teraz inwestycje w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (RFRD), który po ubiegłotygodniowych decyzjach premiera Mateusza Morawieckiego ma dofinansować w 2021 r. projekty za 3,26 mld zł. Powoli zaczyna się także rozkręcać zaakceptowany przez rząd w połowie kwietnia program budowy 100 obwodnic (PB100): potrwa do końca dekady i pochłonie 28 mld zł.
Branża budowlana domaga się szlabanu dla firm azjatyckich startujących w miliardowej wartości przetargach na budowę dróg. Rząd przygotowuje w tej sprawie zmiany w przepisach.
Grupa analizuje możliwość wystąpienia o wypłatę odszkodowania z ubezpieczenia w związku ze stratami na niemieckim kontrakcie fabryki drewnianych modułów.
Stabilizacja grupy za nami. Moją rolą jest zbudowanie na tym fundamencie trampoliny do odbicia rozumianego jako zwiększanie przychodów i przede wszystkim poprawę rentowności – mówi Andrzej Sterczyński, prezes Grupy Unibep.
Długofalowe planowanie i nowe mechanizmy finansowania mają uniezależnić budownictwo infrastrukturalne od wahań związanych z unijnymi budżetami. Czy deklaracje Ministerstwa Infrastruktury zniosą próbę czasu?
Mimo trudnego otoczenia grupa zgromadziła największy portfel zamówień z rynku budowlanego. Wartość sięga 18 mld zł – i to bez megakontraktu Rail Baltica.
Kłopoty z nawigacją przy zakłóconym sygnale GPS oraz przekleństwa w kabinie pilotów spowodowały katastrofę AZAL Airlines - uważa Aleksander Jakowlew, rosyjski ekspert lotniczy. Ani słowa o tym, że samolot został ostrzelany przez Rosjan.
Amerykańska spółka Eviation, która przygotowywała elektryczne samoloty, zwolniła załogę i wstrzymała działalność.
Maleją wpływy z eksportu usług przewoźników drogowych. To pierwszy taki przypadek.
Pociągi na szybkiej linii między Warszawą, Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem pojadą 320 km/h, a podróż do stolicy potrwa najwyżej 100 minut. Będzie nowa flota dla LOT, CPK ruszy w 2032 r. – mówi Maciej Lasek, wiceminister infrastruktury.
Pieniądze z emisji obligacji są niezbędne do realizacji strategii budowania 400 tys. mkw. magazynów rocznie. Część nieruchomości chcemy zostawić we własnym portfelu, by czerpać przychody z najmu – mówi Tomasz Mika, członek zarządu 7R.
KE planuje, że w 2030 roku 30 proc. przewozów będzie odbywać się transportem intermodalnym. Czy taki plan jest realny?
Na europejskich lotniskach w 2024 roku odprawiło się 2,5 mld pasażerów. To o niespełna 2 proc. więcej, niż w 2019 roku – ostatnim przed pandemią.
Tak dobrego stycznia Boeing nie miał od dwóch lat — informuje „The Seattle Times”. To może być początek końca głębokiego kryzysu, jaki Boeing zafundował sobie na własne życzenie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas