Spółka w 2002 roku za około 300 mln dolarów kupiła państwowego potentata na rynku piwa i wina, Al Ahram Beverages Company.
Na razie produkcja wina stanowi 20 proc. przychodów Al Ahram. Reszta to sprzedaż piwa Heineken i Stella oraz kilku innych stworzonych na potrzeby lokalnego rynku marek.
Spółka ma ambitny plan podbicia lokalnego rynku win. Od 2006 roku Heineken wydał 10 mln euro na poprawę jakości produkowanego przez Al. Ahram trunku. Stworzono kilka nowych marek, zatrudniono zewnętrznych specjalistów od winifikacji i przeprowadzono szkolenia dla restauratorów z zakresu prawidłowego przechowywania wina.
Głównymi nabywcami napojów producenta są turyści, a zaledwie 1/5 przychodów ze sprzedaży pochodzi od miejscowych klientów. Przyczyną tego jest zabraniający spożywania alkoholu Islam, który wyznaje 90 proc. społeczeństwa.
Ograniczenia w prawie zakazujące reklamy alkoholu zmusiły Heinekena do stosowania marketingu niekonwencjonalnego, polegającego na rozdawaniu napojów w dzielnicach emigrantów, czy pomoc w remontowaniu starych kairskich barów.