Heineken skupi się na winie

Egipski oddział browarniczego giganta postanowił skoncentrować się na rynku wina. Chce także zdobyć więcej klientów w tym muzułmańskim kraju

Publikacja: 19.09.2010 21:18

Heineken skupi się na winie

Foto: Bloomberg

Spółka w 2002 roku za około 300 mln dolarów kupiła państwowego potentata na rynku piwa i wina, Al Ahram Beverages Company.

Na razie produkcja wina stanowi 20 proc. przychodów Al Ahram. Reszta to sprzedaż piwa Heineken i Stella oraz kilku innych stworzonych na potrzeby lokalnego rynku marek.

Spółka ma ambitny plan podbicia lokalnego rynku win. Od 2006 roku Heineken wydał 10 mln euro na poprawę jakości produkowanego przez Al. Ahram trunku. Stworzono kilka nowych marek, zatrudniono zewnętrznych specjalistów od winifikacji i przeprowadzono szkolenia dla restauratorów z zakresu prawidłowego przechowywania wina.

Głównymi nabywcami napojów producenta są turyści, a zaledwie 1/5 przychodów ze sprzedaży pochodzi od miejscowych klientów. Przyczyną tego jest zabraniający spożywania alkoholu Islam, który wyznaje 90 proc. społeczeństwa.

Ograniczenia w prawie zakazujące reklamy alkoholu zmusiły Heinekena do stosowania marketingu niekonwencjonalnego, polegającego na rozdawaniu napojów w dzielnicach emigrantów, czy pomoc w remontowaniu starych kairskich barów.

- Nigdy nie możemy pokazywać ani produktu, ani marki więc próbujemy znaleźć inne rozwiązanie by dotrzeć do klienta. Do dla nas wielkie wyzwanie, sama produkcja alkoholu w państwie muzułmańskim wydaje się być nie lada wyczynem – powiedział Marc Busain, prezes egipskiego oddziału Heinkena.

- Cieszymy się z przybywających turystów, jednak rynek krajowy cechuje większa stabilizacja. W przeciągu kilku ostatnich lat sytuacja w kraju była bardzo spokojna, ale wystarczył jeden atak terrorystyczny w 2006, by liczba turystów gwałtownie spadła, co dramatycznie odbiło się na sprzedaży – dodał prezes.

Poza piwem i winem firma produkuje także Fayrouz - bezalkoholowy napój na bazie słodu jęczmiennego, który jest eksportowany między innymi do Arabii Saudyjskiej.

Spółka w 2002 roku za około 300 mln dolarów kupiła państwowego potentata na rynku piwa i wina, Al Ahram Beverages Company.

Na razie produkcja wina stanowi 20 proc. przychodów Al Ahram. Reszta to sprzedaż piwa Heineken i Stella oraz kilku innych stworzonych na potrzeby lokalnego rynku marek.

Pozostało 83% artykułu
Biznes
Gigant doradztwa coraz bliżej ugody wartej 600 mln dol. Miał przyczynić się do epidemii opioidów
KONFLIKTY ZBROJNE
Amerykańskie rakiety nie przyniosą przełomu
Biznes
Foxconn chce inwestować w Polsce. Tajwańska firma szuka okazji
Biznes
Amerykanie reagują na uszkodzenia podmorskich kabli internetowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Polska AI podbiła Dolinę Krzemową