Pod koniec kwietnia wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Frans Timmermans potwierdził zaangażowanie instytucji UE we wdrażanie celów planu „zielonego porozumienia", stwierdzając, że unijny plan naprawy po Covid-19 musi być zielony i ambitny. Technologię zeroemisyjną jako motor postępu wskazują też analitycy Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA).
– Już teraz wiele miast wprowadza częściowe lub całkowite zakazy wjazdu pojazdów spalinowych. W najbliższych latach obostrzenia wprowadzać będą m.in. Stuttgart, Barcelona, Sztokholm, Bristol, Ateny, Paryż czy Madryt. W ubiegłym roku władze Amsterdamu ogłosiły plan mający na celu zakaz poruszania się wszystkich pojazdów napędzanych benzyną i olejem napędowym od 2030 r. W 2035 całkowity zakaz ruchu pojazdów spalinowych wprowadzi Berlin oraz Oksford – zauważa Wojciech Jakubczak, analityk z Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.