Szachtar Donieck uruchomił produkcję przegryzek (ziarna słonecznika, orzechy w różnych smakach) pod własną marką „Naprzód Szachtar".

W oficjalnym komunikacie klub zawiadamia, że będzie je produkować fabryka produktów spożywczych w Dużkowie. Kibic dostaną też inne smaczne dodatki do pogryzania w oczekiwaniu na mecz. W planach jest też produkcja kompletów naczyń stołowych pod własną marką. Zyski trafią do kasy klubu.

- Koszty związane z uruchomieniem linii pokryje producent. W zamian dostanie od nas prawo do wykorzystania marki - wyjaśnia Jurij Swiridow - szef marketingu i komunikacji FK Szachtar.

Ukraiński pomysł nie jest nowy, choć w regionie tylko rosyjski klub Krylia Sowietów z Samary, od marca produkuje ziarna słonecznika. Pieniądze przeznacza na zespół młodzików.

W Hiszpanii FC Barcelona wypuszcza mleko „Barcelona", a w Londynie można kupić czekoladki „Arsenal".