Polska liderem wzrostu zdalnych spotkań

W naszym kraju na platformie ClickMeeting zorganizowano ponad dziesięciokrotnie więcej wydarzeń niż rok temu. Głównie przez szkoły i uniwersytety.

Aktualizacja: 26.06.2020 11:21 Publikacja: 26.06.2020 11:15

Polska liderem wzrostu zdalnych spotkań

Foto: Adobe Stock

Ogółem ClickMeeting podaje, że w marcu liczba wydarzeń organizowanych na tej platformie wzrosła czterokrotnie w porównaniu do ubiegłego roku i wyniosła 300 tys. 36 proc. użyło tego narzędzia do celów edukacyjnych, co widać też po głównie wykorzystywanych funkcjach. 

Najbardziej spektakularny wzrost liczby wydarzeń organizowanych na platformie w marcu br. odnotowano w Polsce - to aż 1156 proc. Liczba webinarów w Niemczech w tym samym okresie zwiększyła się o 519, w Grecji o 868, a we Francji o 423 proc.

- Pandemia wymusiła zmianę wielu zachowań, a narzędzia do webinarów, takie jak polski ClickMeeting stanęły przed nie lada wyzwaniem. W marcu z dnia na dzień przybywało użytkowników naszej platformy - i w efekcie w tym miesiącu ich łączna liczba wyniosła 3,2 mln, czyli prawie 1/3 całkowitej liczby spotkań w 2019 roku. To spowodowało, że musieliśmy zwiększyć zasoby naszej platformy o 90 proc. W okresie pandemii zaobserwowaliśmy też wiele nowych trendów, jeśli chodzi o sposoby wykorzystania webinarów, do których musieliśmy się adaptować - mówi Dominika Paciorkowska, dyrektor zarządzająca ClickMeeting.

Według danych badanej platformy średnia dzienna liczba spotkań organizowanych online w marcu tego roku wzrosła ponad 4 razy. Wyniosła ona średnio 7,9 tys. wydarzeń dziennie, podczas gdy rok temu było ich 1,9 tys. Natomiast, najpopularniejszym dniem spotkań użytkowników jest wtorek i ten dzień niezmiennie utrzymuje się na pozycji lidera od kilku lat.

Pandemia wpłynęła na to ile trwają spotkania online. Z jednej strony średni czas trwania wydarzenia skrócił się z 85 do 77 minut, natomiast z drugiej strony średni czas, który uczestnicy spędzili na oglądaniu i słuchaniu webinaru, zwiększył się z 53 do 56 minut. Co pokazuje, że organizujemy krótsze konferencje, ale jesteśmy w stanie dłużej w nich uczestniczyć.

Webinary głównie wykorzystywane są do celów edukacyjnych. Szkoły i uniwersytety to 26 proc. użytkowników, natomiast szkolenia i kursy online odpowiadają za 10 proc. całości. Dodatkowo na tle innych grup wyróżniają się branże marketingowa i PR oraz IT odpowiednio z 17 proc. i 10 proc. udziałem w gronie użytkowników.

Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne