Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że w ubiegłym roku sprzedaż wody butelkowanej w Polsce zmalała – głównie za sprawą chłodnego lata – o niemal 2 proc. Branża uważa, że osłabienie popytu było tylko chwilowe.
– W 2012 r. sprzedaż wody ma szansę zwiększyć się o co najmniej 4 – 5 proc. – szacuje Ilona Woźniak, rzecznik prasowy spółki Żywiec Zdrój, lidera polskiego rynku wody. Jej zdaniem kluczowe dla dalszego rozwoju popytu będą rosnąca świadomość zasad zdrowego odżywiania wśród Polaków oraz nowości produktowe.
2,8 mld zł wydali Polacy na wodę butelkowaną w 2011 roku według firmy Nielsen
Jak dowiedziała się „Rz", wkrótce w sklepach pojawi się kolejna woda firmy Ustronianka. Będzie zawierała magnez. To już druga woda funkcjonalna – czyli z dodatkami regulującymi działanie organizmu – tej spółki. Ustroniankę z jodem oferuje od drugiego kwartału 2010 r. Od kwietnia do grudnia 2011 r. wielkość jej sprzedaży była o 198 proc. wyższa niż w tym samym okresie 2010 roku.
Żywiec Zdrój chce się skoncentrować w tym roku na wodzie gazowanej. Przypada na nią ok. 30 proc. całego rynku wody i do tej pory jej sprzedaż rosła wolniej niż tej niegazowanej. Lider branży uważa, że na zwiększenie zakupów jego wody gazowanej wpłynie zmiana jej nazwy z Niebieska na Żywioł. W kwietniu tego roku rozpocznie się jej kampania promocyjna. Obejmie m.in. reklamy w telewizji.