Upały podczas pierwszych dni majowego weekendu to wymarzona pogoda dla producentów wody butelkowanej.
– Początek sezonu jest udany dla branży. Jeżeli ciepłe będą kolejne miesiące, to w tym roku sprzedaż wody butelkowanej może urosnąć w Polsce o blisko 10 procent – mówi „Rz" Paweł Zieliński, współwłaściciel spółki GFT Goldfruct produkującej Kingę Pienińską.
Lato jest kluczowe
Wzrostu popytu na wodę o blisko 8 proc., przy sprzyjającej dla branży aurze, spodziewa się spółka Żywiec Zdrój, lider branży. Bardziej ostrożny jest Nestle Waters. Trzeci gracz na rynku stawia na wzrost sprzedaży na poziomie 4–5 proc.
– W ujęciu wartościowym poziom wzrostu powinien być porównywalny – uważa Michał Skubis, marketing menedżer w Nestle Waters.
Firma badawcza Euromonitor International szacuje, że w tym roku przeciętny Polak wypije 74,2 litra wody, o niemal 8 proc. więcej niż w 2011 r. Według niej wydatki na ten cel urosną o 10 proc.