- Rosnąca sprzedaż wody w Polsce wpisuje się w ogólnoświatowy trend. Na popularności zyskują produkty kojarzące się ze zdrowym trybem życia - mówi "Rz" Adam Bogacz, prezes firmy AKB Consulting, zajmującej się branżą napojową.
Ten rok, mimo spowolnienia gospodarczego i długiej zimy, nie powinien tego zmienić. – Niekorzystny wpływ na wyniki I kwartału miał słaby marzec. W ciągu całego roku sprzedaż wody powinna jednak zwiększyć się o około 5 proc. - mówi Ilona Woźniak, rzecznik prasowy spółki Żywiec Zdrój, lidera polskiego rynku wód butelkowanych.
Wzrostu sprzedaży wody na zbliżonym poziomie spodziewa się także firma badawcza Euromonitor International. Według niej w tym roku wydamy na wody butelkowane w sklepach i lokalach gastronomicznych ponad 4,7 mld zł, o ok. 200 mln zł więcej niż w 2012 r. O niespełna 7 proc., do prawie 2,6 mld zł zwiększy się w 2013 roku sprzedaż wód niegazowanych.
- Najdynamiczniej powinien rozwijać się segment wód funkcjonalnych (z składnikami wpływającymi pozytywnie na organizm - red.). Są bardzo popularne na świecie, a w Polsce dopiero raczkują - mówi Bogacz.
Według Euromonitora sprzedaż wód funkcjonalnych może sięgnąć w tym roku 29,8 mln zł, wobec 27 mln zł rok wcześniej. Produkty tego typu mają już w swojej ofercie, m.in. firmy Zbyszko i Ustronianka.