Polskie kabanosy dla Europejczyków

Tarczyński stawia na rozwój eksportu. W 2014 roku jego udziały w przychodach firmy mają się podwoić.

Publikacja: 11.03.2014 07:00

Polskie kabanosy dla Europejczyków

Foto: materiały prasowe

– Prowadzimy zaawansowane rozmowy z partnerami z Europy Środkowo-Wschodniej i Zachodniej. Powinny się zakończyć w pierwszym kwartale tego roku – mówi „Rz" Krzysztof Wachowski, wiceprezes spółki Tarczyński, producenta wędlin premium.

Początkowo firma będzie sprzedawała za granicą produkty pod markami własnymi. Z czasem chce zaistnieć poza Polską także z marką Tarczyński.

Dziś udział eksportu w przychodach producenta wędlin wynosi 4–5 proc., ale jeszcze w tym roku ma się zwiększyć do 10 proc.

448 mln zł wyniosły przychody firmy Tarczyński w 2013 roku

W 2013 r. przychody Tarczyńskiego zwiększyły się o 15,9 proc., do 448,3 mln zł. Krzysztof Wachowski zapowiada, że także w tym roku spółka chce utrzymać ich dwucyfrowy wzrost.

Oprócz rozwoju eksportu pozytywny wpływ na wyniki ma mieć mocniejsze wejście do małych sklepów, czyli tzw. kanału tradycyjnego.

– Zamierzamy zaistnieć bardziej na Śląsku, Mazowszu – głównie w Warszawie – oraz w Małopolsce i Trójmieście – wyjaśnia Marek Kmiecik, wiceprezes spółki Tarczyński i jej dyrektor marketingu. – W związku z tym zwiększymy liczbę przedstawicieli handlowych o co najmniej 10 proc.

Tarczyński stawia także na nowe produkty i rodzaje opakowań. Wkrótce w sklepach pojawią się kabanosy w postaci przekąski, w tym z chrzanem na Wielkanoc.

Firma planuje także umocnienie swojej pozycji na rynku wędlin i kiełbas suchych. To właśnie one, nie licząc kabanosów, mają być głównymi filarami, na których opiera się biznes Tarczyńskiego.

—b.d.

Biznes
Portugalia rezygnuje z amerykańskich F35. Stawia na europejskie myśliwce
Biznes
Huawei o aferze w Parlamencie Europejskim. Jest pierwsze nazwisko
Biznes
Ulubiony oligarcha Kremla pozostanie na liście sankcyjnej UE. Oto kto z niej zniknie
Biznes
Krok w stronę produkcji amunicji 155 mm w Polsce. Będzie linia do elaboracji
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Biznes
Nowy komunikat Poczty Polskiej: „Początek końca”. Powoli zaczną znikać ze skrzynek
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń