Polskie kabanosy dla Europejczyków

Tarczyński stawia na rozwój eksportu. W 2014 roku jego udziały w przychodach firmy mają się podwoić.

Publikacja: 11.03.2014 07:00

Polskie kabanosy dla Europejczyków

Foto: materiały prasowe

– Prowadzimy zaawansowane rozmowy z partnerami z Europy Środkowo-Wschodniej i Zachodniej. Powinny się zakończyć w pierwszym kwartale tego roku – mówi „Rz" Krzysztof Wachowski, wiceprezes spółki Tarczyński, producenta wędlin premium.

Początkowo firma będzie sprzedawała za granicą produkty pod markami własnymi. Z czasem chce zaistnieć poza Polską także z marką Tarczyński.

Dziś udział eksportu w przychodach producenta wędlin wynosi 4–5 proc., ale jeszcze w tym roku ma się zwiększyć do 10 proc.

448 mln zł wyniosły przychody firmy Tarczyński w 2013 roku

W 2013 r. przychody Tarczyńskiego zwiększyły się o 15,9 proc., do 448,3 mln zł. Krzysztof Wachowski zapowiada, że także w tym roku spółka chce utrzymać ich dwucyfrowy wzrost.

Oprócz rozwoju eksportu pozytywny wpływ na wyniki ma mieć mocniejsze wejście do małych sklepów, czyli tzw. kanału tradycyjnego.

– Zamierzamy zaistnieć bardziej na Śląsku, Mazowszu – głównie w Warszawie – oraz w Małopolsce i Trójmieście – wyjaśnia Marek Kmiecik, wiceprezes spółki Tarczyński i jej dyrektor marketingu. – W związku z tym zwiększymy liczbę przedstawicieli handlowych o co najmniej 10 proc.

Tarczyński stawia także na nowe produkty i rodzaje opakowań. Wkrótce w sklepach pojawią się kabanosy w postaci przekąski, w tym z chrzanem na Wielkanoc.

Firma planuje także umocnienie swojej pozycji na rynku wędlin i kiełbas suchych. To właśnie one, nie licząc kabanosów, mają być głównymi filarami, na których opiera się biznes Tarczyńskiego.

—b.d.

– Prowadzimy zaawansowane rozmowy z partnerami z Europy Środkowo-Wschodniej i Zachodniej. Powinny się zakończyć w pierwszym kwartale tego roku – mówi „Rz" Krzysztof Wachowski, wiceprezes spółki Tarczyński, producenta wędlin premium.

Początkowo firma będzie sprzedawała za granicą produkty pod markami własnymi. Z czasem chce zaistnieć poza Polską także z marką Tarczyński.

Biznes
Gigant doradztwa coraz bliżej ugody wartej 600 mln dol. Miał przyczynić się do epidemii opioidów
KONFLIKTY ZBROJNE
Amerykańskie rakiety nie przyniosą przełomu
Biznes
Foxconn chce inwestować w Polsce. Tajwańska firma szuka okazji
Biznes
Amerykanie reagują na uszkodzenia podmorskich kabli internetowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Polska AI podbiła Dolinę Krzemową