Przychody grupy Benefit Systems wyniosły w I kwartale 2014 r. 108,6 mln zł i były o 21 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2013 r. Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 22 proc. do 14 mln zł. Zysk operacyjny spadł do 2,9 mln zł z 3,1 mln zł. Z kolei zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej spadł do 2,7 mln zł z 2,9 mln zł. Analitycy pozytywnie oceniają wyniki, choć zwracają też uwagę na 20-proc. wzrost kosztów ogólnego zarządu, podczas gdy koszty sprzedaży spadły rok do roku o 1 proc.
- Konsekwentnie inwestujemy w nowe produkty, w tym przede wszystkim w program motywacyjny MultiBenefit. Klienci i użytkownicy poszukują elastycznych i intuicyjnych rozwiązań, a nasz program odpowiada na te potrzeby – mówi, cytowany w komunikacie, Tomasz Józefacki, prezes Benefit Systems. Spółka podaje, że najwyższy wzrost przychodów w stosunku do wartości sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem 2013 roku nastąpił w przypadku programu motywacyjnego MultiBenefit. Kwartalny obrót na platformie przekroczył 1,4 mln zł, a liczba klientów wzrosła 7-krotnie rok do roku.
W I kwartale 2014 r. wartość sprzedaży kart sportowych stanowiła 95,4 proc. ogólnego przychodu z działalności podstawowej. W analogicznym okresie 2013 roku udział ten sięgał 97,7 proc. Na koniec I kwartału 2014 łączna liczba kart wyniosła 479,1 tys. sztuk. Z tego 35,7 tys. to karty FitProfit. Łączna liczba kart sportowych wzrosła rok do roku o 61 tys., czyli o 14,3 proc. W I kwartale 2014 segment kart sportowych osiągnął o 1,3 pkt proc. wyższą rentowność brutto ze sprzedaży, niż w analogicznym okresie roku 2013. Przekłada się to na zysk rzędu 3,5 mln zł – poddaje Benefit.