Na mocy podpisanej umowy, w Berlinie powstanie nowy sklep flagowy LPP, usytuowany w prestiżowym położeniu, przy handlowej ulicy Tauentzienstraße 18. Zgodnie z założeniami inwestycyjnymi, w ostatnim kwartale 2016 r., LPP będzie sprzedawało tam produkty marki Reserved na prawie 2 tys. mkw.. Z kolei w innej lokalizacji, w ponad 300 tys. mieście Mannheim, sieć Reserved będzie wynajmować w Pałacu przy handlowej ulicy Planken powierzchnię handlową sięgającą aż 2,4 tys. mkw.
Gdański gigant w ciągu trzech lat otworzyć w Niemczech kolejnych 30 sklepów swojej głównej marki Reserved. - Niemcy to największy rynek odzieżowy w Europie, czwarty pod względem wielkości na świecie, bardzo dojrzały i ukierunkowany na obecność międzynarodowych marek – mówi Piotr Dyka wiceprezes LPP, odpowiedzialny za markę Reserved w kraju i za granicą. - Działamy w biznesie, w którym podstawą jest ciągłe szukanie nowych możliwości rozwoju. Chcemy być obecni na najbardziej prestiżowych ulicach modowych w Europie. Otwarcie salonu w Berlinie podkreśla naszą strategię ekspansyjną, która ma na celu otwarcie sklepów w czołowych lokalizacjach największych miast niemieckich. Do końca tego roku otworzymy jeszcze trzy salony Reserved na tym rynku – dodaje Dyka.
Pierwszy salon tej marki w Niemczech otwarto we wrześniu w Centrum Handlowym Palais Vest w Recklinghausen, kolejne otwarcia będą miały miejsce w październiku w Stuttgarcie i Bremie oraz w grudniu w Hanowerze. Niemcy stanowią pierwszy krok w ekspansji LPP na Zachód. Równocześnie koncern rozpoczyna działalność w zupełnie nowych dla siebie rejonach – jesienią salony wszystkich marek LPP zostaną otwarte w Chorwacji. W Katarze, pierwszej bliskowschodniej lokalizacji, Reserved będzie dostępne na początku 2015 r.
LPP zdecydowało wiosną tego roku na zmniejszenie tempa rozwoju w Rosji i na Ukrainie, gdzie na koniec czerwca miało odpowiednio 254 i 64 sklepy (cała grupa miała wtedy 1488 placówek). W 2013 r. oba rynki zapewniły spółce po 19 proc. i 4 proc. przychodów. Wcześniej firma planowała, że rozwój w Rosji i na Ukrainie zapewni około 41 proc. wzrostu całej powierzchni w tym roku, ale udział ten zmniejszy się do 34 proc. Na koniec roku LPP planuje mieć 726 tys. mkw. powierzchni, czyli o 23 proc. więcej niż na koniec 2013 r. (wcześniej planowano wzrost o 28 proc.).