McDonald’s, Burger King, Wendy’s, fast food, USA

Amerykańska sieć restauracji szybkiej obsługi Wendy's zamierza sprzedać aż 640 swoich lokali oraz pozbyć się swoich zakładów piekarniczych. Ma to przynieść spółce dodatkową gotówkę i ograniczyć wydatki.

Publikacja: 07.05.2015 18:24

McDonald’s, Burger King, Wendy’s, fast food, USA

Foto: Bloomberg

Lokale mają trafić do prywatnych operatorów funkcjonujących na zasadzie franczyzy. Tylko w tym roku Wendy's chce sprzedać 380 restauracji, z czego 100 w Kanadzie. W roku 2016 trzecia co do wielkości sieć fast foodów w USA pozbędzie się kolejnych 260 placówek. Ma to przynieść łącznie około 400-475 milionów dolarów.

Decyzja o sprzedaży własnych lokali nie jest w tej branży niczym szczególnym. Najwięksi konkurenci – McDonald's Corp. oraz Burger King Worldwide Inc. – także pozbywają się swoich restauracji. Pozwala to na lepsze przewidywanie przepływów gotówkowych, pochodzących z opłat franczyzowych i poprawę marginesu zysku. Pierwsze plany sprzedaży swoich restauracji Wendy's ogłosił jeszcze w lutym. W połowie 2016 w rękach spółki ma pozostać tylko 5 proc. wszystkich placówek sieci. Wendy's likwiduje także swoją gałąź piekarniczą – bułki do kanapek będzie kupował od niezależnych operatorów.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Blackout w Hiszpanii i Portugalii. Ekonomiści popierają podatek katastralny
Biznes
Świat zbroi się przerażająco szybko. Największe wydatki od zimnej wojny
Materiał Promocyjny
Odkurzacz albo setki złotych premii. Promocje w banku Citi Handlowy
Biznes
Zełenski i Trump rozmawiają o zakończeniu wojny. Czy Prezydent zawetuje ustawę o składce zdrowotnej?
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Biznes
Karty flotowe jako narzędzie do szukania oszczędności