Kinowe sukcesy i porażki. Kwartał zaczął się słabiej od oczekiwań

Widz kin w Polsce tęskni za krajowymi produkcjami. To dzięki nim pierwsze półrocze przyniosło zmiany w rankingu dystrybutorów i wzrost frekwencji. W wakacje królują animacje z hollywoodzkich studiów. Mimo to lipcowe dane rozczarowały.

Publikacja: 06.08.2024 04:30

Kadr z  „Deadpool and Wolverine”

Kadr z „Deadpool and Wolverine”

Foto: materiały prasowe

Wiemy, jak wyglądał rynek dystrybutorów filmów kinowych w Polsce w pierwszym półroczu 2024 r. Pierwsze trzy miejsca należały kolejno do United International Pictures (UIP), Next Filmu (Grupa Agory) oraz Warner Bros. Entertainment (Grupa Warner Bros. Discovery).

Ci trzej gracze, a właściwie dystrybuowane przez nich filmy kinowe, odnotowały odpowiednio 22,2-proc., 18,9-proc. oraz 13-proc. udział w liczbie sprzedanych biletów – wynika z danych Boxoffice.pl, do których uzyskaliśmy dostęp.

Pozostało 93% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Zyski z nielegalnego hazardu w Polsce zasilają francuski budżet? Branża alarmuje
Materiał Promocyjny
Kongres Polska Moc Biznesu 2024: kreowanie przyszłości społeczno-gospodarczej
Biznes
Domy po 1 euro na Sardynii. Wioska celuje w zawiedzionych wynikami wyborów w USA
Biznes
Litwa inwestuje w zbrojeniówkę. Będzie więcej pocisków dla artylerii
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Strategiczne Spotkania w Świecie Biznesu