19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 15.01.2025 13:55 Publikacja: 16.09.2023 14:07
Samochody przeznaczone do eksportu czekają na obszarze kontroli w porcie kolejowym Chongqing w Chongqing w Chinach
Foto: Bloomberg
- Poradziliśmy sobie z napływem aut najpierw japońskich, potem koreańskim. I sytuacja się unormowała. Damy sobie radę także z chińską konkurencją - przekonywał podczas ostatniej edycji IAA Mobility w Monachium prezes Mercedes Benz, Ola Kallenius. Jego koncern, tak samo, jak i Grupa BMW i Grupa Volkswagena jest silnie obecna w Chinach. Produkuje tam samochody i je eksportuje. W podobnej sytuacji jest szwedzka marka Volvo, która należy do chińskiego Geely.
Eksperci uważają, że ustępująca administracja prezydenta Joe Bidena funduje Europie nową żelazną kurtynę, która podzieli UE na obóz zwycięzców i przegranych rewolucji AI. Niestety, USA nasz kraj zakwalifikowały do tej drugiej kategorii.
Czy Komisja Europejska pójdzie w ślady Joe Bidena i w końcu celnie i mocno uderzy w interesy Kremla? To może się wydarzyć w ramach 16. pakietu antyrosyjskich sankcji. Na stole jest zakaz importu LNG i aluminium. Znacząco zasilają one wojnę Putina.
Satelita HYPE, stworzony przez studentów Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, został we wtorek wystrzelony na orbitę przez firmę SpaceX. Urządzenie ma wykrywać zanieczyszczenia i degradację lasów.
Nowe technologie, handel, medycyna i przemysł – to branże , które na celowniku mają inwestorzy. Aktywności transakcyjnej sprzyja ożywienie gospodarcze i spadający koszt pieniądza. Które spółki w Polsce mogą zmienić właściciela?
Jest wtorek, 14 stycznia – na codzienny podcast „Rzeczpospolitej” o gospodarce „Twój Biznes” zaprasza Bartłomiej Kawałek. Dziś porozmawiamy o rekordowych zmianach na stanowiskach prezesów spółek z udziałem Skarbu Państwa, naciskach Francji w kwestii zakupów zbrojeniowych, tajnym budżecie wojennym Kremla oraz historycznej nadwyżce handlowej Chin.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Im większa bateria, tym większy zasięg. Cudów nie ma. W przypadku elektrycznych samochodów to jeden z kluczowych parametrów, który wpływa na przyjemność użytkowanie auta. W przypadku samochodów klasy wyższej i luksusowej nie ma kompromisów. Tutaj zasięg musi być duży. A ile to dużo?
Czy Komisja Europejska pójdzie w ślady Joe Bidena i w końcu celnie i mocno uderzy w interesy Kremla? To może się wydarzyć w ramach 16. pakietu antyrosyjskich sankcji. Na stole jest zakaz importu LNG i aluminium. Znacząco zasilają one wojnę Putina.
Małe firmy działające równocześnie w Polsce i w innych krajach UE mogą już zgłaszać się do procedury zwolnienia z VAT za granicą. To korzystne rozwiązanie zwłaszcza dla firm z pogranicza zachodniego i południowego.
Jest środa, 15 stycznia – na codzienny podcast „Rzeczpospolitej” o gospodarce „Twój Biznes” zaprasza Bartłomiej Kawałek. Dziś porozmawiamy o negocjacjach Polski w sprawie Krajowego Planu Odbudowy, kontrowersjach wokół Cinkciarza, najnowocześniejszych chipach niedostępnych dla Polski oraz europejskich stoczniach zarabiających na rosyjskich tankowcach.
Najważniejszym wydarzeniem pierwszych dwóch miesięcy prezydencji będzie wizyta kolegium komisarzy. To odbędzie się już niebawem. To ważny moment, ponieważ polski rząd i Komisja Europejska wspólnie rozpoczną dyskusję dotyczącą kształtu polityki unijnej na kolejne pięć lat – mówi o polskiej prezydencji wiceministra ds. UE Magdalena Sobkowiak-Czarnecka.
„Czy Pani/Pana zdaniem możliwa jest współpraca rządu, prezydenta i opozycji w działaniach związanych z polską prezydencją w Unii Europejskiej?” - takie pytanie zadaliśmy uczestnikom sondażu SW Research dla rp.pl.
Rząd Polski negocjuje w Brukseli zmianę warunków Krajowego Planu Odbudowy. I chce bronić polityki spójności.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas