Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 02.05.2025 02:38 Publikacja: 03.08.2023 03:00
Pomimo znaczącego wzrostu cen liczba wyjazdów turystycznych wzrosła.
Foto: Adobe Stock
W statystykach rezerwacyjnych biur podróży dokonywanych w lipcu liczba turystów zwiększyła się w porównaniu z ubiegłym rokiem o kilkanaście procent, choć koszt urlopowych wyjazdów zwiększył się o przeszło jedną piątą – wynika z danych Travelplanet. Jeśli ubiegłoroczny lipcowy wypoczynek kosztował średnio 3,3 tys. zł od osoby, to w tym roku trzeba było wydać o przeszło 600 zł więcej.
Biorąc pod uwagę organizowane przez biura podróży wyjazdy krajowe i zagraniczne, okazuje się, że wakacje w Polsce, choć najtańsze, to w porównaniu r./r. podrożały najbardziej. Travelplanet ocenia wzrost kosztów na aż 45 proc., przy czym na krajowe wczasy zamawiane poprzez biura podróży średnio wydawano na osobę niespełna 1,5 tys. zł, z zastrzeżeniem że dotyczyło to wyjazdów sześciodniowych i krótszych. Ta kwota nie obejmuje jednak kosztów dojazdu, które w cenie wycieczek zagranicznych, w większości trwających siedem–osiem dni, mają znaczący udział.
Telewizja Russia Today - propagandowa tuba rosyjskiego reżimu, dostała w minionym roku rekordową kwotę pieniędzy...
Już trzy czwarte firm w Unii osiągnęło w 2024 r. co najmniej podstawowy poziom wykorzystania technologii cyfrowy...
Upadłe Rafako i Hutę Częstochowa dotychczas łączył jeden, wspólny sposób ratowania poprzez udział spółek Skarbu...
Blisko połowa Polaków nie widzi swojej drogi zawodowej w prowadzeniu własnego biznesu, choć ponad 80 proc. uważa...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Amerykański gigant ogłosił plany znacznego zwiększenia swojej obecności w Europie – rozbuduje centra danych, zwi...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas