Drogie paliwo dobija firmy kurierskie, zwłaszcza te mniejsze

Kondycję finansową aż 70 proc. firm można określić jako słabą. Jednak w efekcie trwającego boomu w handlu internetowym i tak ich liczba rośnie.

Publikacja: 01.08.2023 14:50

Drogie paliwo dobija firmy kurierskie, zwłaszcza te mniejsze

Foto: Adobe Stock

Z danych wywiadowni Dun & Bradstreet Poland wynika, że jedynie co piąta firma kurierska określa swoją kondycję jako dobrą lub silną. 7,4 proc. mówi zaś o bardzo złej sytuacji finansów przedsiębiorstwa.

- Powodem takiego stanu rzeczy jest silne rozdrobnienie branży, gdzie dominują firmy jednoosobowe i małe prywatne działalności oraz ogromna konkurencja na rynku. Do tego trzeba dodać, rosnące koszty własne, oraz przede wszystkim koszty paliwa - mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet Poland. - Trzeba zaznaczyć, że dobra sytuacja finansowa firmy rośnie wraz z ich wielkością. Krótko mówiąc, słabą kondycją wykazują się przeważnie te najmniejsze podmioty. W dobrej i bardzo dobrej kondycji są firmy duże i dobrze znane - dodaje.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Biznes
Kolejny koncern zbrojeniowy z Unii będzie produkował na Ukrainie
Biznes
Gdzie wyrzucić woreczek po ryżu? Wiele osób popełnia ten sam błąd
Biznes
Trump pozbywa się papierowych słomek. To (częściowo) dobra decyzja, mówią ekolodzy
Biznes
TikTok powraca do sklepów z aplikacjami Apple i Google w USA
Biznes
Kto dostarczy okręty dla Polski, nowe cła USA i zmiany w programie mieszkaniowym