Nieustający czas żniw dla twórców gier

Gracze nie mogą narzekać na brak nowych produkcji. Szczególnie ciekawie zapowiada się przyszły rok.

Aktualizacja: 09.08.2016 11:01 Publikacja: 08.08.2016 19:28

Polska staje się zagłębiem producentów gier. Wartość krajowego rynku, obecnie szacowana na ponad 1,6 mld zł, już wkrótce powinna przekroczyć poziom 2 mld zł. Sukces „Wiedźmina" rozpala wyobraźnię innych firm, które prześcigają się w ogłaszaniu nowych premier.

Przyszły rok zapowiada się pracowicie dla bydgoskiego Vivid Games. Zamierza wydać przynajmniej pięć nowych gier, w tym zapowiedziane już „Metal Fist" oraz „Prime Time Rush". Ta pierwsza ma trafić na platformę iOS i Android w I kwartale. Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games, ocenia, że gra może mieć podobną lub wyższą liczbę pobrań do „Real Boxing 2" przy znacząco wyższych możliwościach monetyzacji. Przypomina, że do końca II kwartału 2016 r. marka „Real Boxing" trafiła do 37,5 mln graczy, przynosząc łącznie 30 mln zł przychodu, a jej najnowsza odsłona – „Real Boxing 2 Rocky" – od premiery pozostaje wśród kilkuset najlepiej zarabiających gier w Stanach Zjednoczonych.

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Biznes
Nippon Steel nie przejmie US Steel. Jest weto Joe Bidena
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Biznes
Francuscy prezesi wątpią w swój kraj najbardziej od ponad dekady. Stawiają na zagranicę
Biznes
Nowy zakaz w Mediolanie uderzy w turystów? Od 1 stycznia kary nawet do 240 euro
Biznes
Niemcy wreszcie ruszyli na zakupy zbrojeniowe i idą na rekord
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Biznes
Jak uratować polskie hutnictwo? Resort przemysłu powołuje zespół
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay