Francja chce pomocy Brukseli w sporze o brytyjskie zezwolenia na połowy

Nie ma dotąd rozwiązania sporu Francji z sąsiadem przez Kanał o zezwolenia dla rybaków na łowienie ryb w pasie 6-12 mil wzdłuż brytyjskich wybrzeży. Francja traci cierpliwość, zwróci się o pomoc do Komisji Europejskiej.

Publikacja: 19.12.2021 14:44

Francja chce pomocy Brukseli w sporze o brytyjskie zezwolenia na połowy

Foto: Fotorzepa, Łukasz Solski

Francuski minister ds. europejskich Clément Beaune poinformował, że Francja otrzymała dotąd 93 proc. zezwoleń, o jakie stara się po brexicie. Minister ds. gospodarki morskiej Annick Girardin dodała, że ten konflikt zostanie rozwiązany, jeśli Londyn wyda jeszcze 73 zezwolenia. Ministrowie przedstawili sytuację po spotkaniu z prezydentem Francji i przedstawicielami rybaków.

- Następnym krokiem będzie zwrócenie się w najbliższych dniach do Komisji Europejskiej o zwołanie Rady Partnerstwa, jak przewiduje to umowa handlowa po brexicie, aby rozwiązać problem. To organ polityczny, który do tej pory nie zbierał się, aby powiedział Brytyjczykom, że jest to problem europejski, że nie przestrzegają w pełni porozumienia i dlatego trzeba nadal wywierać tę presję polityczną. Zwrócimy się do Komisji o uruchomienie spornej procedury, aby uzyskać zezwolenia, do których mamy prawo, które są najpilniejsze i najważniejsze — powiedział Beaune dziennikarzom w relacji „Le Monde”

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Biznes
Włosi rezygnują ze współpracy z Bank of America, wolą Deutsche Bank
Biznes
50 mln złotych na Tarantule dla polskiego wojska. MON kupuje kolejne bezzałogowce
Biznes
Szczyt w Brukseli: Zełenski prezentuje plan, Orban blokuje decyzje. Chiny wzywają USA do rozmów
Biznes
PGZ szuka partnera do produkcji amunicji
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Biznes
Prezes PZPM: Wojna celna Donalda Trumpa obije europejską motoryzację, ale boleśnie uderzy także Amerykanów