Materiał powstał we współpracy z siecią Biedronka
Rośnie świadomość Polaków dotycząca zdrowego żywienia. Wiąże się to m.in. ze zmianami społecznymi w ostatnich dekadach. A jednocześnie choć coraz lepiej zdajemy sobie sprawę ze znaczenia właściwego odżywania, to na co dzień nie zawsze mamy zdrowy jadłospis. Często także, choć wydaje nam się, że wiemy, jak się zdrowo odżywiać, to trudno nam te zasady zastosować w życiu. Różnicę między naszymi wyobrażeniami a rzeczywistością unaoczniła ostatnio pandemia.
Wsparciem w nierównej walce Polaków z niezdrowymi wzorcami konsumpcji są sieci handlowe. Dzieje się tak m.in. dzięki szerokiej ofercie i stałej dostępności owoców i warzyw, które umieszczone są przy wejściu do sklepu, oraz podaży innych zdrowych produktów wysokiej jakości w atrakcyjnych cenach. Tak jest choćby w sklepach największej sieci handlowej w Polsce, czyli w Biedronce.
Ten i podobne wnioski przynosi raport z badania „Zwyczaje żywieniowe w Polsce. Co się zmieniło przez ostatnie 25 lat?" zrealizowanego przez IPSOS na zlecenie Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka. Autorzy w obszernym badaniu bardzo szczegółowo prześwietlili nasze przyzwyczajenia związane z żywieniem i prześledzili, jak się one zmieniały od 1996 r.
Wyobrażenia a rzeczywistość
Wraz z wielowymiarowymi zmianami w społeczeństwie od lat 90. ewoluują nasze zwyczaje żywieniowe. Zachłyśnięcie się bogactwem wyboru w początkach transformacji stopniowo zostało zastąpione przez poszukiwanie produktów nie tylko przystępnych cenowo, ale także o wysokiej jakości. Bo dziś jedzenie zdecydowanie bardziej niż 25 lat temu ma być przyjemnością.