Nadzieje i obawy odzieżowych firm

Powrót sklepów z odzieżą i obuwiem do wyników sprzed pandemii nie jest łatwy, a czasem wymusza zmianę strategii – wskazują raporty przedstawicieli sektora.

Publikacja: 26.08.2021 21:00

Nadzieje i obawy odzieżowych firm

Foto: materiały prasowe

VRG, właściciel takich marek jak Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler i W.Kruk, chce w tym roku znacząco poprawić wyniki w porównaniu z 2020 r. Na razie podsumował pierwsze półrocze. Wyniki modowo-jubilerskiej grupy VRG są faktycznie lepsze niż w takim samym czasie w pandemicznym 2020 r. Natomiast są nadal sporo słabsze niż w 2019 r.

Przychody krakowskiej grupy w zakończonym 30 czerwca okresie wyniosły nieco ponad 416 mln zł i były o około 14 proc. niższe niż w ostatnim roku przed pandemią. Zysk operacyjny powiększony o amortyzację (EBITDA) okazał się zaś słabszy niż w I połowie 2019 r. o około 33 proc. Jeszcze większy dystans dzieli wykazany po sześciu miesiącach br. i 2019 r. wynik netto. Półroczny czysty zarobek grupy VRG wyniósł 2,8 mln zł, podczas gdy w 2019 r. blisko 22 mln zł.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Biznes
Włosi rezygnują ze współpracy z Bank of America, wolą Deutsche Bank
Biznes
50 mln złotych na Tarantule dla polskiego wojska. MON kupuje kolejne bezzałogowce
Biznes
Szczyt w Brukseli: Zełenski prezentuje plan, Orban blokuje decyzje. Chiny wzywają USA do rozmów
Biznes
PGZ szuka partnera do produkcji amunicji
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Biznes
Prezes PZPM: Wojna celna Donalda Trumpa obije europejską motoryzację, ale boleśnie uderzy także Amerykanów