Imperial Tobacco inwestuje w Polsce 54 mln zł

54 mln zł wyda koncern tytoniowy na rozbudowę zakładu w Jankowicach. Będzie tam w stanie produkować ponad 36 mld sztuk papierosów rocznie

Publikacja: 07.09.2010 16:17

Imperial Tobacco Polska, Jankowice, ul. Przemysłowa 1, Tarnowo Podgórne

Imperial Tobacco Polska, Jankowice, ul. Przemysłowa 1, Tarnowo Podgórne

Foto: Materiały Producenta

54 mln zł wyda koncern tytoniowy na rozbudowę zakładu w Jankowicach. Będzie tam w stanie produkować ponad 36 mld sztuk papierosów rocznie

Rozbudowa wielkopolskiej fabryki koncernu, do którego należą m.in. marki West, Davidoff, Route 66, Mocne ma zakończyć się w marcu 2011 r. — Gdy tylko hala będzie oddana do użytku rozpoczniemy proces przenoszenia maszyn do produkcji wyrobów tytoniowych, które umożliwią wzrost wielkości produkcji — mówi Sławomir Sołkiewicz, dyrektor fabryki w Jankowicach. Dzięki inwestycji produkcyjne zakładu Imperial Tobacco, trzeciego producenta papierosów w Polsce, zwiększą się o jedną trzecią. Koncern zdecydował się na rozbudowę zakładu w Polsce ze względu na niskie koszty produkcji w porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej. — Po rozbudowie, fabryka będzie jednym z największych zakładów Imperial Tobacco Group na świecie — mówi Sławomir Sołkiewicz.

Inwestycja oznacza stworzenie nowych miejsc pracy przez Imperial Tobacco Polska. Firma, która zatrudnia obecnie łącznie ok. 800 pracowników, nie zdradza na razie o ile chce zwiększyć zatrudnienie. Rekrutacja już ruszyła i potrwa przez najbliższe dwa lata.

Imperial Tobacco nie jest jedynym koncernem, który w ostatnim czasie zdecydował się na inwestycję w Polsce.

W połowie 2009 r. fabrykę w Gostkowie Starym koło Łodzi, otworzył Japan Tobacco International, czwarty producent papierosów w Polsce. Początkowo koncern zapowiadał, że wyda na nowy zakład produkcyjny ok. 60 mln dolarów. Ostatecznie zdecydował się na zwiększenie inwestycji i przeznaczył na nią w sumie 100 mln dolarów (według aktualnego kursu jest to ponad 300 mln zł.) Firmy tytoniowe rozwijają działalność w Polsce nie tylko ze względu na nadal niższe koszty produkcji niż na Zachodzie Europy. Pomimo spadku legalnej sprzedaży, polski rynek pozostaje dla nich, m.in. ze względu na swoją wielkość, jednym z najważniejszych w całej Unii Europejskiej.

W ubiegłym roku koncerny działające w Polsce sprzedały do hurtowni łącznie 61,25 mld papierosów, czyli o 3,5 proc. mniej niż w 2008 r. Ich zdaniem w 2010 r. legalna sprzedaż może skurczyć się do 56 mld sztuk.

JTI

54 mln zł wyda koncern tytoniowy na rozbudowę zakładu w Jankowicach. Będzie tam w stanie produkować ponad 36 mld sztuk papierosów rocznie

Rozbudowa wielkopolskiej fabryki koncernu, do którego należą m.in. marki West, Davidoff, Route 66, Mocne ma zakończyć się w marcu 2011 r. — Gdy tylko hala będzie oddana do użytku rozpoczniemy proces przenoszenia maszyn do produkcji wyrobów tytoniowych, które umożliwią wzrost wielkości produkcji — mówi Sławomir Sołkiewicz, dyrektor fabryki w Jankowicach. Dzięki inwestycji produkcyjne zakładu Imperial Tobacco, trzeciego producenta papierosów w Polsce, zwiększą się o jedną trzecią. Koncern zdecydował się na rozbudowę zakładu w Polsce ze względu na niskie koszty produkcji w porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej. — Po rozbudowie, fabryka będzie jednym z największych zakładów Imperial Tobacco Group na świecie — mówi Sławomir Sołkiewicz.

Biznes
Gigant doradztwa coraz bliżej ugody wartej 600 mln dol. Miał przyczynić się do epidemii opioidów
KONFLIKTY ZBROJNE
Amerykańskie rakiety dalekiego zasięgu nie przyniosą przełomu
Biznes
Foxconn chce inwestować w Polsce. Tajwańska firma szuka okazji
Biznes
Amerykanie reagują na uszkodzenia podmorskich kabli internetowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Polska AI podbiła Dolinę Krzemową