Media Markt wchodzi do Internetu

Sieci Media Markt i Saturn przejmują sklep internetowy Redcoon

Aktualizacja: 01.04.2011 02:08 Publikacja: 31.03.2011 11:59

Media Markt wchodzi do Internetu

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

Media Saturn Holding prowadzący sieci handlowe Media Markt i Saturn kupił działający w dziesięciu krajach (także w Polsce) sklep internetowy Redcoon za nieujawnioną kwotę. Sfinalizowanie transakcji zależy od zgody władz antymonopolowych.

– Przejęcie umożliwi nam wstęp do grona profesjonalistów rynku internetowego w Niemczech i w dziewięciu innych krajach europejskich. Pozyskana firma jest sprawdzonym sprzedawcą internetowym i w przyszłości uzupełni aktywność marek Media Markt i Saturn w sieci – mówi Horst Norberg, prezes Media Saturn Holding.

Przychody grupy w 2010 r. wyniosły 20,8 mld euro, w Polsce zaś ponad 0,9 mld euro. Z kolei Redcoon prognozuje, że w roku finansowym 2010/2011 jego obroty wyniosą 402 mln euro, o 14 proc. więcej niż rok wcześniej. Redcoon ma pozostać wyłącznie dystrybutorem internetowym i będzie funkcjonował jako samodzielna firma.

– Od początku rozmów kładliśmy duży nacisk na to, aby nasza strategia pozostała bez zmian, a prowadzona działalność była w pełni niezależna – zaznacza Reiner Heckel, założyciel i szef Redcoon.

Firma ma też konkurować z Media Markt i Saturnem. W przypadku grupy nie jest to nic nowego. Kilka lat temu w kampanii reklamowej sieci nawzajem twierdziły, że są tańsze od rywala. W końcu niewielu klientów wie, że należą do tej samej grupy.

Dodatkowo sieci także od dawna podkreślały, że ruszą z własnymi e-sklepami. Według nieoficjalnych informacji w Polsce ma się to stać jeszcze w tym roku. Redcoon dzisiaj sprzedaje ok. 24 tys. produktów, głównie sprzęt elektroniczny. Chce rozwijać ofertę, podtrzymał choćby zainteresowanie zakupem sklepu Merlin, gdy jego fuzję z Empikiem zablokował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. – Do momentu wydania decyzji niemieckich władz antymonopolowych i sfinalizowania transakcji nie możemy komentować żadnych deklaracji sklepu Redcoon – wyjaśnia polskie biuro Media Saturn Holding.

W polskim Internecie jest już duża konkurencja. Obecnie działa ok. 10 tys. sklepów, które w 2010 r. sprzedały towary za 6,5 mld zł. W tym roku ma to być o 15,4 proc. więcej. Zdaniem ekspertów konsolidacja jest nieunikniona, a internetowe sklepy wciąż nie są pod względem poziomu sprzedaży realną konkurencją dla tradycyjnych. Jednak coraz więcej sieci traktuje je jako kolejny sposób na dotarcie do klienta. Tym bardziej że Internet kojarzy się z niższymi cenami.

Także w innych branżach firmy wchodzą do sieci. Swoje e-sklepy mają choćby sieci delikatesowe Bomi, Alma oraz Piotr i Paweł. W sieci działa też część hipermarketów E. Leclerc, a w tym roku ma ruszyć internetowy sklep Tesco.

masz pytanie, wyślij e-mail do autora, p.mazurkiewicz@rp.pl

Media Saturn Holding prowadzący sieci handlowe Media Markt i Saturn kupił działający w dziesięciu krajach (także w Polsce) sklep internetowy Redcoon za nieujawnioną kwotę. Sfinalizowanie transakcji zależy od zgody władz antymonopolowych.

– Przejęcie umożliwi nam wstęp do grona profesjonalistów rynku internetowego w Niemczech i w dziewięciu innych krajach europejskich. Pozyskana firma jest sprawdzonym sprzedawcą internetowym i w przyszłości uzupełni aktywność marek Media Markt i Saturn w sieci – mówi Horst Norberg, prezes Media Saturn Holding.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Biznes
Uczelnie chronią zagranicznych studentów. „Zatrudnijcie adwokata, nie opuszczajcie USA”
Biznes
Chiny zbliżają się do UE. Rekord na GPW. Ukrainie grozi niewypłacalność
Biznes
Unia Europejska nie wycofuje się z ESG
Biznes
Trwa konkurs dziennikarski „Voice Impact Award”
Biznes
Davos w cieniu skandalu. Założyciel forum oskarżany o nadużycia finansowe i etyczne