Komputronik chce sprzedać 260 tys. komputerów

Poznański dystrybutor deklaruje, że ma 9-proc. udział w rynku sprzedaży komputerów i jest liderem tego segmentu w Polsce

Publikacja: 06.12.2011 02:14

Rynek stabilnie rośnie

Rynek stabilnie rośnie

Foto: Rzeczpospolita

Komputronik, jeden z największych sprzedawców sprzętu IT w Polsce, chce w tym roku sprzedać 260 tys. komputerów. – 220 tys. będą stanowiłć komputery przenośne, a 40 tys. tradycyjne – zapowiada Wojciech Buczkowski, prezes spółki. Szacuje, że zapewni to firmie ok. 9-proc. udział i pozycję lidera na polskim rynku komputerów PC. – Rok wcześniej nasz udział sięgał 8 – 8,3-proc. – dodaje.

Poznańska firma, opierając się na własnych szacunkach (bazuje m.in. na informacjach od producentów sprzętu), ocenia, że Polacy kupią w tym roku ok. 3 mln komputerów. Jest zatem ostrożniejsza niż firma analityczna IDC, która twierdzi, że nasz rynek wchłonie w tym roku 3,4 mln maszyn. Zarówno Komputronik, jak i IDC są natomiast zgodne w tym, że sprzedaż komputerów przenośnych będzie daleko większa niż stacjonarnych. Tylko w II kwartale, według IDC, pierwsze z urządzeń miały dwie trzecie udziałów w rynku. W przypadku Komputronika, zakładając, że zrealizuje cele sprzedażowe, laptopy stanowić będą prawie 85 proc. rocznej sprzedaży komputerów.

Przedstawiciele Komputronika tłumaczą silną pozycję rynkową spółki nieco innym niż w przypadku największych dystrybutorów modelem działania. Firma zajmuje się przede wszystkim sprzedażą detaliczną (ma 250 salonów własnych, franczyzowych i partnerskich). Jest też liderem rynku e-commerce, jeśli chodzi o sprzedaż elektroniki. Sprzedaje też coraz więcej usług (pogwarancyjne, instalacji oprogramowania) co ma pozytywny wpływ na marże.

Według Buczkowskiego  na razie spowolnienie gospodarcze nie ma wpływu na wyniki Komputronika. – Sprzedaż w październiku i listopadzie daje powody do zadowolenia. Wciąż rośnie. W górę poszły też ceny, m.in. za sprawą powodzi w Tajlandii, która spowodowała problemy w dostawach niektórych podzespołów komputerowych – zaznacza prezes Komputronika.

Dodaje, że spółka szybko zareagowała na tę sytuacje i poczyniła spore zapasy. – Teraz możemy sprzedawać zgromadzone produkty po wyższych cenach, co ma pozytywny wpływ na marże – oświadcza.

W bieżącym roku obrotowym (kończy się 31 marca) Komputronik chce mieć 1,02 mld zł przychodów ze sprzedaży i 14,6 mln zł czystego zysku.

Komputronik, jeden z największych sprzedawców sprzętu IT w Polsce, chce w tym roku sprzedać 260 tys. komputerów. – 220 tys. będą stanowiłć komputery przenośne, a 40 tys. tradycyjne – zapowiada Wojciech Buczkowski, prezes spółki. Szacuje, że zapewni to firmie ok. 9-proc. udział i pozycję lidera na polskim rynku komputerów PC. – Rok wcześniej nasz udział sięgał 8 – 8,3-proc. – dodaje.

Poznańska firma, opierając się na własnych szacunkach (bazuje m.in. na informacjach od producentów sprzętu), ocenia, że Polacy kupią w tym roku ok. 3 mln komputerów. Jest zatem ostrożniejsza niż firma analityczna IDC, która twierdzi, że nasz rynek wchłonie w tym roku 3,4 mln maszyn. Zarówno Komputronik, jak i IDC są natomiast zgodne w tym, że sprzedaż komputerów przenośnych będzie daleko większa niż stacjonarnych. Tylko w II kwartale, według IDC, pierwsze z urządzeń miały dwie trzecie udziałów w rynku. W przypadku Komputronika, zakładając, że zrealizuje cele sprzedażowe, laptopy stanowić będą prawie 85 proc. rocznej sprzedaży komputerów.

Materiał Partnera
AI w firmie to wyzwanie dla pracowników i pracodawców
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Biznes
Rosną wydatki Kremla na dziecięcą armię Putina
Biznes
Latynosi są w USA potrzebni, ale i tak mają być deportowani
Biznes
Inwestorzy Tesli odetchnęli z ulgą. Musk obiecał bardziej zajmować się firmą niż DOGE
Biznes
Obniżka stóp procentowych w maju? Recepta dla zbrojeniówki i dolar pod presją