Odświeżone logo było testowane na części placówek. Zmiany czekają także we wnętrzu sklepy – inne będzie ustawienie produktów i zmieni się układ działów. - W tym roku zmiany nastąpią w kilkuset sklepach – mówi Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciela sieci Biedronka.
Firma nie podaje jednak jaki będzie koszt planowanej operacji. Wiadomo, że nawet o kilkadziesiąt procent wzrośnie tegoroczny budżet marketingowy. Pierwsze reklamy już z nowym logotypem sieci klienci zobaczą w najbliższy poniedziałek. Kampania będzie się opierała na telewizji, jednak widać ją będzie też w innych mediach. Reklamy Biedronki po raz pierwszy pojawią się w stacjach radiowych oraz w kinach.
- Odświeżenie logo oraz nowy układ graficzny sklepów to wyprzedzenie potrzeb i oczekiwań konsumenckiego rynku. Placówki, w których testowane były nowe rozwiązania, zostały bardzo pozytywnie ocenione – mówi Adam Manikowski dyrektor marketingu JMD.
Biedronka nie zwalnia tempa rozwoju. W tym roku na inwestycje chce przeznaczyć ok. 2 mld zł. Planowane jest otwarcie co najmniej 200 nowych sklepów – na koniec 2011 r. sieć miała ich 1873. – Podtrzymujemy plan rozbudowy sieci do 3 tys. placówek w 2015 r. Dlatego aby go zrealizować będziemy musieli nieco tempo rozwoju przyspieszyć – dodaje Alfred Kubczak.
Jak już pisaliśmy w 2011 r. sprzedaż Biedronki wzrosła ponad 20 proc. i przekroczyła poziom 25 mld zł. Firma należy do portugalskiej grupy Jeronimo Martins.