- W ostatnich latach kwasy chlebowe miały marginalne znaczenie na półkach z napojami. Wyjątkiem jest region Podlasia, gdzie napoje o smaku kwasu chlebowego stanowią podstawowe źródło orzeźwienia dla całej rodziny i z powodzeniem konkurują z innymi napojami gazowanymi - mówi Anna Glina, brand manager ze spółki Van Pur. – Razowy kwas chlebowy jest szansą na przywrócenie temu unikalnemu, słodowemu napojowi jego dawnej popularności i zasłużonej mocnej ogólnopolskiej pozycji. Jednocześnie, mamy nadzieję, że nasz produkt stanie się motorem do zmiany niezdrowych przyzwyczajeń napojowych Polaków – dodaje.
Razowy kwas chlebowy charakteryzuje się lekkim, ale wyczuwalnym posmakiem pieczonego chleba z nutą karmelową i naturalnym dwutlenkiem węgla – informuje Van Pur. Oprócz klasycznej wersji będą także warianty smakowe z dodatkiem naturalnych soków: śliwkowy i żurawinowy.
Napój dostępny jest w 1,5-litrowych butelkach PET, których znakiem rozpoznawczym jest wytłoczenie w kształcie kłosa, nawiązujące do zbożowego pochodzenia produktu. Wejście na rynek wspiera rozpoczynająca się we wrześniu 2013 r. kampania reklamowa w prasie i telewizji, product placement w najpopularniejszych serialach i programach kulinarnych oraz działania PR.
W skład grupy Van Pur wchodzą trzy browary należące do spółki Van Pur: Rakszawa, Zabrze i Koszalin oraz dwa browary w Łomży i Jędrzejowie, tworzące spółkę zależną Browary Regionalne Łomża. Daje ona zatrudnienie ponad 2 tys. osób, a jej możliwości produkcyjne wynoszą ok. 4 mln hl piwa rocznie.