Wstępną umowę kupna marek E,Ixi i Kokosal firmy Henkel i PZ Cussons zawarły pod koniec lutego zeszłego roku. Musiały czekać prawie rok, zanim dostały zgodę UOKiK na transakcję wartą 225 mln zł. Henkel choć w zamian musi się rozstać w Polsce ze swą popularną marką Rex, już się szykuje do rozwoju swych nowych brandów, podkreślając,że ta transakcja związuje go jeszcze bardziej z polskim rynkiem. Wzmocni też pozycję firmy w segmencie środków piorących, dodając ponad 250 mln zł do jej rocznych przychodów.
- Rozumiemy oraz będziemy wspierać decyzję UOKiK zmierzającą do zapewnienia nieograniczonej konkurencji na polskim rynku detergentów. Dołożymy wszelkich starań, aby zaoferować naszym partnerom handlowym możliwie najpełniejsze wsparcie w procesie zmiany- podkreśla firmy Markus Raunig, dyrektor zarządzający działu środków piorących i czystości Henkel Polska.
Jak wynika z najnowszego Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek „Rzeczpospolitej", pożegnanie z marką Rex przyjdzie Henklowi bez bólu. Podczas gdy wartość marki E na koniec zeszłego roku sięgała 65 mln zł, o 43 proc. więcej niż rok wcześniej, to istniejąca od 1994 r. marka Rex (początkowo znana jako Pollena Rex), straciła w tym czasie na wartości 9 proc., i wyceniana była na 14,1 mln zł.