Aktualizacja: 27.11.2017 08:04 Publikacja: 27.11.2017 07:59
Foto: Bloomberg
Ten surowiec zapowiadano jako przyszłość lekkich samochodów, oszczędnych w zużyciu paliwa, ale okazał się drogi. Kilka firm samochodowych związało się ze specjalistycznymi firmami szukając postępów w produkcji takiego włókna, ale problem jest nadal ten sam: włókno węglowe jest sztywniejsze i lżejsze od aluminium, ale znacznie droższe.
BMW ogłosił w 2016., że zmniejszy udział włókna węglowego i przestawi się na tańsze i lżejsze surowce, aluminium i stal w produkcji największych modeli dla zachowania dużych marży zysku. Teraz wyjaśnił, że włókno węglowe pozostanie istotnym elementem miksu materiałowego, a firma będzie nadal współpracować z SGL w przyszłych projektach po sprzedaniu swych 49 proc. w spółce SGL Automotive Carbon Fibers (ACF).
Światowe Forum Ekonomiczne w szwajcarskim kurorcie Davos słynęło jako miejsce spotkań najważniejszych polityków,...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Międzynarodowy transport kurierski rośnie, a rosnący popyt przyciąga nowych graczy ciekawymi ofertami.
Donald Trump zapowiada złagodzenie ceł na Chiny. Giełda w Warszawie bije rekordy, a Ukraińcy przyczyniają się do...
Pracodawcy szukają i będą szukać korzyści ze stosowania sztucznej inteligencji, w tym redukcji kosztów. W przypa...
Mimo coraz niższych dochodów z ropy naftowej i rosnącego deficytu budżetowego, Kreml w 2025 r. podwoił wydatki n...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas