Na co najczęściej skarżą się pacjenci - raport Rzecznika Praw Pacjenta

Trudności z dostępem do lekarza podstawowej opieki zdrowotnej to problem najczęściej zgłaszany na infolinię Rzecznika Praw Pacjenta. Ludzie skarżą się na brak możliwości telefonicznego umówienia wizyt, na lekarzy, którzy nie chcą przyjść do domu chorego czy wydać skierowania na badania diagnostyczne lub do specjalisty.

Publikacja: 25.01.2019 10:40

Na co najczęściej skarżą się pacjenci - raport Rzecznika Praw Pacjenta

Foto: ROL

dgk

Zespół ekspertów pod kierunkiem rzecznika praw pacjenta Bartłomieja Chmielowca zaprezentował  podsumowanie ostatnich 4 lat funkcjonowania infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. Od 10 lat pacjenci mogą na nią dzwonić bezpłatnie w celu uzyskania wsparcia czy informacji. W latach 2015-18 eksperci dyżurujący na infolinii odebrali przeszło 199 640 połączeń.

Spośród wszystkich rodzajów świadczeń udzielanych w ramach ubezpieczenia zdrowotnego najwięcej, bo aż 90 proc. zgłoszeń na infolinię dotyczy:

Pozostało 89% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Spadki i darowizny
Ta grupa nie musi zgłaszać spadku do urzędu skarbowego
W sądzie i w urzędzie
Ile osób w Polsce nosi moje nazwisko? Możesz to sprawdzić w kilka minut
Edukacja i wychowanie
Ferie zimowe 2025 później niż zazwyczaj. Oto terminy dla wszystkich województw
Konsumenci
Frankowiczu, chcesz dobrej ugody - nie zwlekaj z pozwem
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy: Żona zrobiła większą karierę. Mąż nie dostanie mniej po rozwodzie
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje