„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Czytaj za 19 zł kwartalnie!
Aktualizacja: 31.07.2018 18:58 Publikacja: 31.07.2018 17:09
Foto: tv.rp.pl
Firmy rezygnują z podpisywania kontraktów, np. Polaqua wycofała się z odcinka S7 w pobliżu Krakowa. To nie jest pierwszy taki przypadek. Co się dzieje?
Firmy decydują się nie uczestniczyć dalej w postępowaniu przetargowym, mimo że teoretycznie ich oferta jest najlepsza, bo rosną ceny i koszty pracy, a przetargi rozstrzygamy w 8–12 miesięcy. Po pół roku ceny, które przedsiębiorstwa podały w ofercie, nie odpowiadają rzeczywistości, więc nie chcą podpisywać kontraktów. Są też przypadki, kiedy po otwarciu kopert drogowcy czy kolejarze widzą, że muszą dopłacić do tego co przewidywali 20 proc. Wtedy zastanawiają się, czy nie znaleźć pieniędzy i nie dołożyć do przetargu. Ale gdy koszt sięga 130 proc. ceny kosztorysowej, jak było na jednym z odcinków kolejowej magistrali węglowej, to PKP PLK unieważniły przetarg. Powtórzenie przetargu za pół roku nie znaczy jednak, że będzie taniej.
Nowe plany dla PPL i CPK są całkowitym odwróceniem pomysłów rządu Prawa i Sprawiedliwości dotyczących przyszłości Lotniska Chopina, zarządzającego nim PPL oraz inwestora zagranicznego w CPK. Nowy port w Baranowie zostanie wybudowany za polskie pieniądze.
Podejrzany o sabotaż na Bałtyku chiński statek Yi Peng 3, który od miesiąca oczekiwał na wodach międzynarodowych w duńskiej cieśninie Kattegat, wyruszył w sobotę w dalszą drogę do portu docelowego w Egipcie. Informacje potwierdziła duńska marynarka wojenna.
Deutsche Bahn od dłuższego czasu zmaga się z problemami. Firma jest krytykowana za niską punktualność pociągów, a teraz okazuje się, że niemieckie koleje borykają się także z trudnościami finansowymi. Prezes Richard Lutz szacuje straty na kilkaset milionów euro.
Chiny zezwoliły przedstawicielom Niemiec, Szwecji, Finlandii i Danii na wejście na pokład chińskiego masowca, który jest przedmiotem śledztwa w sprawie zerwania kabli na Morzu Bałtyckim - poinformował duński minister spraw zagranicznych.
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług internetu światłowodowego i telewizji. Widać to nie tylko przez pryzmat oferty, ale również infrastruktury. Firma buduje sieć stacjonarną w całej Polsce, w każdym kwartale przyłączając do niej kolejne dziesiątki tysięcy gospodarstw domowych. Od lat rośnie też liczba nadajników operatora. Wszystko dlatego, że zapotrzebowanie na szybki internet i zużycie danych w domu i poza domem rośnie w niespotykanym tempie.
Automatyzacja, analiza olbrzymich zbiorów danych, zapewnienie bezpieczeństwa – tego wszystkiego potrzebuje transport morski. Najnowocześniejsze rozwiązania w tej dziedzinie opracowała polska spółka.
Nadejście nowego roku to często czas postanowień. Mogą one dotyczyć różnych obszarów naszego życia, choć z ich realizacją… bywa różnie. Warto więc skupić się na takich, które są dość proste w wykonaniu i jednocześnie przyniosą nam wymierne korzyści, wygodę i spokój. Pomoże w tym aplikacja PeoPay Banku Pekao S.A. z którą można ćwiczyć dobre nawyki finansowe, uporządkować swój budżet i oszczędzić.
Automatyzacja, analiza olbrzymich zbiorów danych, zapewnienie bezpieczeństwa – tego wszystkiego potrzebuje transport morski. Najnowocześniejsze rozwiązania w tej dziedzinie opracowała polska spółka.
Nowe plany dla PPL i CPK są całkowitym odwróceniem pomysłów rządu Prawa i Sprawiedliwości dotyczących przyszłości Lotniska Chopina, zarządzającego nim PPL oraz inwestora zagranicznego w CPK. Nowy port w Baranowie zostanie wybudowany za polskie pieniądze.
Bez rzetelnych relacji międzyludzkich nie ma dobrego biznesu - mówi Krzysztof Trembowski, dyrektor zarządzający w cmT.
Podejrzany o sabotaż na Bałtyku chiński statek Yi Peng 3, który od miesiąca oczekiwał na wodach międzynarodowych w duńskiej cieśninie Kattegat, wyruszył w sobotę w dalszą drogę do portu docelowego w Egipcie. Informacje potwierdziła duńska marynarka wojenna.
Deweloper, spółka 7R, sprzedał obiekty logistyczne o łącznej powierzchni 212,5 tys. mkw. Nieruchomości w pięciu miastach kupiła Investika Real Estate Fun.
Deutsche Bahn od dłuższego czasu zmaga się z problemami. Firma jest krytykowana za niską punktualność pociągów, a teraz okazuje się, że niemieckie koleje borykają się także z trudnościami finansowymi. Prezes Richard Lutz szacuje straty na kilkaset milionów euro.
PKP SA wybrała prezesa, który pokieruje największym w Polsce przewoźnikiem towarowym. Nowy zarząd to specjaliści od restrukturyzacji.
Po licznych protestach i petycjach Komisja Europejska ugięła się i zezwoliła na przedłużenie okresu wymiany tachografów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas