Aktualizacja: 29.10.2019 08:28 Publikacja: 28.10.2019 21:00
Foto: Adobe Stock
W przyszłym roku plany realizacji tej gigantycznej inwestycji mają się skonkretyzować. Jak informuje Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, w pierwszych trzech miesiącach 2020 r. powinno być gotowe studium uwarunkowań geologicznych i środowiskowych, na drugi kwartał przewidziano opracowanie wstępnej koncepcji technicznej, a przed końcem roku zostaną oszacowane koszty budowy połączenia.
Przeszło 90-kilometrowy kanał łączący Odrę z Wisłą i tworzący w ten sposób alternatywną drogę transportową ze Śląska do portów w Szczecinie i Świnoujściu miałby przebiegać w sąsiedztwie Kuźni Raciborskiej, Rybnika, Żor, Tychów i Bierunia. Koszt realizacji gigantycznego przedsięwzięcia byłby zbliżony do nakładów, jakich wymaga rozpoczynająca się budowa nowego Portu Centralnego w Gdańsku.
Rosyjska Federacja Transportu Lotniczego (Rosawiacja) jest zachwycona jakością usług irańskich mechaników lotniczych. Brak komponentów zastępują wyjątkowymi umiejętnościami.
Złośliwe uwagi Donalda Trumpa, który nie chce dłużej czekać na nowy Air Force One, to tylko czubek góry lodowej problemów, jakie ma przed sobą Boeing.
Mimo zaostrzenia sankcji rosyjskie linie lotnicze nadal otrzymują części do zachodnich maszyn, głównie airbusów i boeningów. Kontrabandę umożliwiają pośrednicy z Indii. Dobrze na niej zarabiają.
Solidne wyniki finansowe, dostawy nowych samolotów przyspieszą. - Ale to wszystko nie może odbywać się kosztem bezpieczeństwa produkcji oraz dekarbonizacji - zapowiada Guillaume Faury, prezes Airbusa.
Kłopoty z nawigacją przy zakłóconym sygnale GPS oraz przekleństwa w kabinie pilotów spowodowały katastrofę AZAL Airlines - uważa Aleksander Jakowlew, rosyjski ekspert lotniczy. Ani słowa o tym, że samolot został ostrzelany przez Rosjan.
Prawie 370 mln zł sięgają w Krajowym Rejestrze Długów (KRD) niezapłacone zaległości finansowe gapowiczów, którzy jeździli komunikacją miejską bez biletu.
W ostatnim czasie wydarzyło się kilka wypadków samolotowych. Czy w związku z tym można uznać, że znajdujemy się w czasie, w którym działa tzw. prawo serii mówiące o tym, że w pewnych momentach katastrofy dzieją się częściej. Zapytaliśmy o to eksperta.
Solidne wyniki finansowe, dostawy nowych samolotów przyspieszą. - Ale to wszystko nie może odbywać się kosztem bezpieczeństwa produkcji oraz dekarbonizacji - zapowiada Guillaume Faury, prezes Airbusa.
Ruch pasażerski na polskich lotniskach wzrósł w zeszłym roku o 15,6 procent i osiągnął liczbę 59,5 miliona podróżnych. Trzy największe lotniska to Lotnisko Chopina (21 mln), Kraków (11 mln) i Gdańsk (6,7 mln).
Produkcja w Bełchatowie ruszy wolniej niż zakładał inwestor, powodem jest słaby popyt i wojna cenowa producentów naczep i zabudów.
W krakowskiej komunikacji miejskiej pojawiły się nowe urządzenia do sprzedaży biletów krótkookresowych. E-biletomaty nie drukują biletów, tylko automatycznie je kasują i w bezpieczny sposób przypisują do środka płatniczego pasażera.
Nadchodzi koniec zasady de minimis w imporcie i będzie to rewolucja w e handlu i logistyce. Małe paczki także będą clone.
Nie zawsze i nie wszędzie na wakacje trzeba lecieć samolotem. Niemieckie biuro podróży specjalizujące się w wycieczkach z przejazdem pociągami, Ameropa, twierdzi, że klienci coraz chętniej wybierają podróż koleją. Touroperator zanotował wzrost sprzedaży pakietów dynamicznych o 140 procent, rok do roku.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas