Aktualizacja: 04.01.2021 21:00 Publikacja: 04.01.2021 21:00
Foto: Adobe Stock
Zarząd portów w Szczecinie i Świnoujściu przygotowuje się do wyboru firmy, która zaprojektuje, zbuduje i zostanie operatorem głębokowodnego terminalu kontenerowego. W końcu stycznia mija termin składania ofert. Terminal kontenerowy będzie częścią kompleksu, który wraz z terminalem LNG oraz terminalem uniwersalnym przejmie funkcje obecnego portu wewnętrznego w Świnoujściu. Ulokowany w porcie zewnętrznym, pozwoli na przyjmowanie największych kontenerowców, jakie mogą wchodzić na Bałtyk. Będzie mógł obsługiwać jednocześnie dwie duże jednostki oceaniczne i kilka mniejszych statków. W trakcie realizacji jest już większość projektów infrastrukturalnych. Do połowy 2022 r. kolej zmodernizuje blisko 100 km torów.
W czwartek po południu nastąpiła poważna awaria systemu e-Toll. Kierowcy w całej Polsce mają problem z dostępem do Internetowego Konta Klienta (IKK) i uiszczeniem opłat w systemie.
Eksperci od handlu wskazują, że coraz popularniejszy wśród konsumentów w Polsce staje się trend kupowania z odroczonymi płatnościami.
O ponad połowę wzrosła w trzech kwartałach 2024 r. liczba niewypłacalności polskich firm transportowych. Na rynkach UE zlecenia podbierają im przewoźnicy z Ukrainy, dramatycznie brakuje też kierowców.
Przyszłe decyzje w przemyśle motoryzacyjnym USA będą zapadać w zależności od ostatecznego wyniku wyborów. Zwycięstwo Donalda Trumpa odsunie w czasie realizację ambitnych celów klimatycznych.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiada rozpoczęcie prac dotyczących rozbudowy autostrady A2. Rozpoczęto już formalne kroki w celu uzyskania decyzji na realizację inwestycji. Co wiadomo o harmonogramie prac?
Mobilna Sieć T-Mobile w Polsce w 2024 roku została uznana za najlepszą pod względem prędkości i niezawodności przez międzynarodową firmę Ookla.
Francuski przewoźnik Air France zawiesił trasy przelotowe nad Morzem Czerwonym. To kolejna przestrzeń powietrzna, gdzie zrobiło się niebezpiecznie.
W 2023 roku w Polsce powstało prawie 400 tysięcy nowych firm, a rynek przedsiębiorstw liczy już blisko 2,5 miliona aktywnych biznesów. Jak właściciele firm ubezpieczają swój biznes w obliczu coraz większych wyzwań gospodarczych i klimatycznych
W Małaszewiczach pojawili się nie widziani wcześniej klienci z Rumunii. Czy to szansa dla polskich portów i operatorów intermodalnych?
Kanał Panamski zwiększył roczny zysk o 9,5 proc. mimo dotkliwej suszy w regionie, co zmusiło zarząd do dużego zmniejszenia liczby statków przepuszczanych przez tę magistralę.
Fiasko programu budowy wielkiej floty arktycznej, która miała uniezależnić Rosję od zachodnich portów i sankcji. Ogłaszane z pompą plany całorocznego Północnego Szlaku Morskiego spełzły na niczym. Z 70 statków klasy lodowej potrzebnych do końca dekady, powstanie najwyżej 16 sztuk.
Spedytorzy są jednak sceptyczni co do trwałości wzrostu popytu. Więcej optymizmu mają właściciele terminali, którzy inwestują w wyposażenie.
Po trzech kwartałach polskie porty przeładowały 102,2 mln ton. Z powodu spadającego zapotrzebowania na węgiel jest to mniej niż rok wcześniej, wzrosły za to zyski.
Indie zainteresowane są zakupem rosyjskich paliw, do ich transportu chcą uruchomić północny szlak.
Związkowcy wywalczyli 60-procentową podwyżkę wynagrodzeń, ale zamierzają bronić swoich pozycji w styczniu, gdy będą negocjować z pracodawcami plany automatyzacji terminali.
Organizacje zawodowe dokerów i operatorów w portach wschodniego wybrzeża USA i Zatoki Meksykańskiej osiągnęły porozumienie płacowe i zakończyły strajk. To najlepsza wiadomość dla amerykańskiego handlu (w okresie przygotowań przed świętami) i dla eksporterów oliwy z Hiszpanii.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas