„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 12.07.2020 16:51 Publikacja: 12.07.2020 21:00
„Dzień gniewu” Jacka Raginisa-Królikiewicza, jeden z najjaśniejszych punktów sezonu
Foto: Mat. Pras.
Na początku sezonu poinformowano, że trudny był wybór spektakli do realizacji z powodu obfitości propozycji – było ich aż 600. Można tylko przypuszczać, że była przygniatająca podaż tekstów patriotycznych i polsko-rocznicowych mających się przede wszystkim wpisać w politykę obecnych władz TVP. 15 premier, które zobaczyli w mijającym sezonie widzowie poniedziałkowego Teatru TV, dowodzi, że albo poziom składanych propozycji był drastycznie niski, albo dokonano niewłaściwych wyborów.
Polskie seriale w konkursie na Najlepszy Serial Roku 2024 oceni międzynarodowe jury w składzie: David Caffrey, Gaïa Weiss, Danna Stern oraz Pam Roberts. Ocena seriali przez osoby niezwiązane z polskimi produkcjami jest gwarancją niezależności oraz świeżego spojrzenia na zachodzące w rodzimej branży zjawiska. Wszyscy jurorzy będą osobiście w Polsce. W konkursie nagrody będą wręczane w kategoriach: Najlepszy Serial Roku 2024, Najlepsza rola męska, Najlepsza rola żeńska, Najlepsza reżyseria, Najlepsze zdjęcia, Najlepsza reżyseria obsady, Najlepszy scenariusz oraz BNP Paribas Tomorrow’s Icon.
George R.R. Martin, autor „Gry o tron”, dał do zrozumienia, choć dwuznacznie, że może nas czekać serial z Maisie Williams, czyli nowa historia, której bohaterką będzie Arya Stark.
„Pełna powaga” Oscara Wilde’a w reżyserii Tadeusza Kabicza m. in. z Danutą Stenką, Jaśminą Polak, Piotrem Cyrwusem i Piotrem Trojanem to pierwsza oryginalna produkcja Teatru Telewizji za dyrekcji Michała Kotańskiego.
„Szogun” (Disney+) pobił rekord 18 nagród na gali Emmy’2024, w tym za najlepszy serial dramatyczny i najlepsze aktorskie role. Za najlepszą komedię uznano „Hacks”. Elizabeth Debicki otrzymała nagrodę za „The Crown”.
„Gra z cieniem” Kingi Dębskiej, reżyserki „Moich córek krów”, „Zabawy, zabawy” czy „Planu B”, to serial o lekarce oskarżonej o morderstwo wysoko postawionej komunistki. W TVP2 i VOD będzie dostępny od 15 września.
Nest Lease, to nowy gracz na polskim rynku leasingowym, będący częścią grupy Nest Bank. Firma powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie mikro i małych przedsiębiorców na elastyczne i nowoczesne rozwiązania finansowe. Dzięki zaawansowanej technologii i indywidualnemu podejściu, Nest Lease planuje w ciągu dwóch lat wejść do grona dziesięciu największych firm leasingowych w Polsce. W rozmowie z Lechem Stabiszewskim, pełniącym funkcję p.o. prezesa zarządu Nest Leasing S.A., przyglądamy się strategii i ofercie Spółki oraz trendom w branży leasingowej.
Pion śledczy Instytutu Pamięci Narodowej oskarżył dwóch sędziów Sądu Marynarki Wojennej oraz prokuratora wojskowego z Wrocławia za działania podejmowane wobec działaczy opozycji demokratycznej po wprowadzeniu stanu wojennego.
Warner Bros Discovery, właściciel Grupy TVN, rozpoczął proces sprzedaży polskiej stacji telewizyjnej – dowiedziała się agencja Reutera.
Międzynarodowa koprodukcja Telewizji Polskiej, film animowany „Kapral Wojtek” w reżyserii Iaina Gardnera, znalazła się na oscarowej shortliście w kategorii Najlepszy Krótkometrażowy Film Animowany. Jest oparta na prawdziwych wydarzeniach z czasów II wojny światowej.
Użytkownicy odbiorników radiofonicznych lub telewizyjnych zobowiązani są do wnoszenia opłat abonamentowych. Ich stawki określane są przez rozporządzenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Ile wyniesie abonament RTV w 2025 roku?
Jak przeżyć w erze postprawdy, zwłaszcza gdy obawa przed manipulacją też bywa manipulacją?
„Moje dzieci mnie oszukały" – powiedział w wywiadzie dla magazynu „Forbes” Zygmunt Solorz, jeden z najbogatszych Polaków, założyciel i właściciel Cyfrowego Polsatu. „Zobaczyłem, że są niegotowi i niewdzięczni” – dodał i zdradził, komu zamierza zostawić cały swój majątek.
Przez teatry przetaczają się wielkie zmiany. Ministra Hanna Wróblewska jest za konkursami, ale w formule podejmowania ostatecznych decyzji. Sporo było społecznych musicali, co jest efektem „1989". Do głosu doszedł teatr campowy.
Spółki prowadzące największe prywatne telewizje i sieci telefonii komórkowej znalazły się na liście firm chronionych przed przejęciami.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas