W 18. edycji rankingu kancelarii prawniczych wybraliśmy, już po raz trzeci, najlepsze strony internetowe. Podobnie jak w przypadku rankingu firm doradztwa podatkowego do nowego spojrzenia na to, jak prawnicy radzą sobie w internecie, zmusiła nas sytuacja na świecie, czyli epidemia koronawirusa.
Kapituła oceniająca miała do zbadania 115 stron internetowych kancelarii prawniczych. W skład kapituły weszli: Joanna Parafianowicz, adwokat, redaktor portalu pokojadwokacki.pl; Michał Popiela, Court Watch Polska; Grzegorz Furgał, doradca Krajowej Rady Radców Prawnych; Marcin Tomczak, ekspert w dziedzinie marketingu prawniczego, partner zarządzający w firmie Tomczak Stanisławski Marketing sp. z o.o.; oraz Michał Błazik, szef działu prawo online „Rzeczpospolitej".
Ogólne założenia metodologii się nie zmieniły w porównaniu z poprzednimi latami. Dodaliśmy tylko jedno nowe kryterium oceny, bardzo istotne w czasach ogarniającej nas pandemii. Chodzi o wyposażenie strony we wszelkie narzędzia umożliwiające zdalną obsługę klientów. Szukaliśmy na stronach czatów, komunikatorów, indywidualnych profili klienta z aktualizowanym stanem prawnym jego sprawy, sztucznej inteligencji, która jest w stanie wstępnie zdefiniować czy skategoryzować problem klienta. Bardzo istotne były również sekcje na stronach kancelarii dedykowane kwestiom związanym z pomocą prawną w walce z Covid-19.
Metodologia – co i jak ocenialiśmy
- mobile – RWD (responsive web design), wyświetlanie na urządzeniach mobilnych;
- przedstawienie zespołu – zdjęcia portretowe, notki osobowe, pomysł na przedstawienie biografii prawników;