Żabka poinformowała o zakupie większościowego pakietu akcji spółki Maczfit, lidera rynku cateringu dietetycznego. Nie podano wartości transakcji, jednak dotychczasowy główny udziałowiec, czyli Resource Partners, inwestował ok. kilkunastu milionów euro. – Do tej pory byli jedynym funduszem obecnym w cateringach dietetycznych, a teraz ogłaszają, że równo po 26 miesiącach wychodzą z Maczfita na zwrocie 3,6 razy – podaje Dietly, porównywarka cateringów dietetycznych.
Na szeroką skalę
Żabka nie podaje informacji o planach wobec spółki, ale z nieoficjalnych informacji „Rzeczpospolitej" wynika, że dystrybucja zestawów posiłków ruszy na szeroką skalę. Oferta pojawi się zwłaszcza w sklepach blisko osiedli czy biur. Docelowo może być we wszystkich placówkach, których jest już 7 tys.
– Dania pojawią się na półkach, ale również będzie można odbierać w sklepach zamówione online zestawy. Prawdopodobnie w dystrybucję włączy się także Uber Eats już z Żabką współpracujący – mówi nasze źródło zbliżone do transakcji. Oznacza to mniejsze koszty dostawy i bardziej konkurencyjne warunki dostaw.
Żabka liczyć ma także na wykorzystanie zaplecza gastronomicznego i tworzenia również bardziej standardowych posiłków, nie tylko w wersji dietetycznej.