Dziś polskie, podłużne tablice rejestracyjne mają standardowe wymiary 520 na 114 mm. Tymczasem samochody w USA czy Japonii, które są dostępne na rynku wtórnym– i tańsze w zakupie – zaprojektowano pod tablice o wymiarach 305 na 115 mm. Polskich tablic nie da się zamontować do takiego auta bez ingerencji w kształt tablicy albo miejsce na nią przeznaczone – szczególnie z tyłu samochodu. Właściciele zaginają więc większe tablice lub stosują zamienniki. Zwykle są one wykonane we własnym zakresie lub przez firmy, co nie jest całkiem legalne. Kara za takie oznaczenie auta wynosi 100 zł. Ma się to zmienić, bo w końcu właściciel auta rejestrujący swój pojazd będzie mógł wybrać „amerykański" typ tablic.
Nie zmienią się zasady obrotu tablicami rejestracyjnymi oraz materiałami mającymi szczególne znaczenie w ich produkcji. Rozporządzenie zmienia za to procedurę ubiegania się o trzecią tablicę rejestracyjną. Będzie można ją uzyskać przy okazji jednej wizyty w urzędzie. Z kolei posiadacz samochodu, który wystąpi z wnioskiem o wtórnik nalepki kontrolnej lub wtórnik dowodu rejestracyjnego, nie będzie musiał okazywać karty pojazdu już przy składaniu wniosku, ale dopiero na etapie odbioru przygotowanego wtórnika.
Rozporządzenie MIB ws. rejestracji i oznaczenia pojazdów, Dz.U. z 18 grudnia 2017 r., poz. 2355