Zmiany mają stworzyć schemat, zgodnie z którym samochody na lewym pasie zjeżdżają w lewo, samochody na wszystkich pozostałych pasach zjeżdżają w prawo - informuje RMF FM. Będzie też kategoryczny zakaz korzystania z przejazdu za uprzywilejowanym pojazdem , czyli zakaz jazdy za karetką lub wozem straży pożarnej.
- Zapis w ustawie ujednolici zachowania i pozwoli szkolić kierowców oraz prowadzić jednolite programy edukacyjne. Mają to określić przepisy. Usankcjonowanie pewnych zachowań, żeby później można wymagać podczas kursów, egzaminów - wyjaśnia wiceminister infrastruktury Rafał Weber.
Będą nowe przepisy o naprzemiennym wpuszczaniu kierowców z pasa, który się kończy. Wskaże kiedy zastosować taką jazdę i jak reagować na zwężenia, które na trasie występują. Obecny art. 22 ustawy Prawo o ruchu drogowym nie zawiera wystarczająco jednoznacznych dyspozycji dla zachowania się kierujących pojazdami w przypadku zanikania chociażby jednego z pasów ruchu na jezdni jednokierunkowej, a stosowanie przez polskich kierowców metody "zamka błyskawicznego", która nie jest uregulowana w polskich przepisach ustawowych, jest jedynie wciąż mało spopularyzowanym efektem działań promujących i uświadamiających społeczeństwo.
W projektowanej regulacji proponuje się w art. 22 PoRD nadać nowe brzmienie obowiązującemu ust. 4 oraz dodać ust. 4a i 4b, w celu wskazania metody tzw. „jazdy na suwak".
Celem zmian jest zmniejszenia długości zatoru drogowego (korka) nawet o 50 proc.