W nowych przepisach pojawi się definicja urządzenia transportu osobistego (UTO).Za takie uznawane będą urządzenia o maksymalnych wymiarach: szerokość nieprzekraczająca w ruchu 0,9 m, długość nieprzekraczająca 1,25 m, masa własna nieprzekraczająca 20 kg oraz maksymalna prędkość jazdy ograniczona konstrukcyjnie do 25 km/h. Źródłem napędu takiego urządzenia ma być napęd elektryczny. UTO na drodze ma być traktowane jak rower. A to oznacza, że e-hulajnogi poruszać się będą drogą dla rowerów oraz pasem ruchu dla cyklistów. Aby korzystać z takich urządzeń, potrzebne będą uprawnienia do kierowania – choćby karta rowerowa. A to oznacza, że osoby poniżej 10. roku życia nie będą mogły korzystać z UTO.
Do zmian w kodeksie drogowym dołączone zostaną zmiany w ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Pojawi się w niej nowy pkt 12a w art. 2. Wprowadza on pojęcie pojazdu elektrycznego lekkiego – ma to być pojazd wyposażony w pomocniczy napęd elektryczny wykorzystujący do napędu wyłącznie energię elektryczną akumulowaną poprzez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania. Dodany z kolei art. 9a nakłada na podmiot prowadzący sprzedaż lub świadczący usługi wypożyczenia pojazdów elektrycznych lekkich obowiązek zapewnienia, aby sprzedawane lub wypożyczane pojazdy elektryczne lekkie (rowery wyposażone w pomocniczy napęd elektryczny oraz urządzenia transportu osobistego) spełniały wymagania kodeksu drogowego. Dla tych, co nie spełnią takich wymagań, przewiduje się kary.