Lidia D. Czarkowska. Praca może nam teraz pomóc wrócić do wewnętrznej normalności

W obecnej sytuacji kluczowe jest zadbanie o podstawowe potrzeby pracowników, w tym o potrzebę kontaktu, bycia słyszanym, widzianym i docenianym – mówi dr Lidia D. Czarkowska, psycholog z Akademii Leona Koźmińskiego.

Publikacja: 05.04.2020 21:00

dr Lidia D. Czarkowska, psycholog z Akademii Leona Koźmińskiego

dr Lidia D. Czarkowska, psycholog z Akademii Leona Koźmińskiego

Foto: materiały prasowe

Większość Polaków obawia się, co przyniesie przyszłość. Boją się o zdrowie swoje i bliskich, boją się utraty pracy, dochodów, dorobku życia. To ogólny stan niepewności czy już epidemia strachu?

W sytuacji kryzysowej na skalę globalną, z którą obecnie mamy do czynienia, spektrum ludzkich reakcji jest bardzo różne. Ogólnie rzecz biorąc, ludzie mają podwyższony poziom niepokoju. Część osób w takich warunkach stara się zachowywać racjonalnie, część ma zawyżony poziom lęku i niepewności, reaguje nieadekwatnie do rzeczywistości, a część lekceważy sytuację i stara się udawać, że nie ma problemu. Myślę jednak, że te reakcje rozkładają się zgodnie z krzywą Gaussa, czyli najwięcej jest osób dążących do zachowania równowagi i adekwatnych reakcji, a skrajne zachowania są znacznie rzadsze. Stąd trudno mówić o pandemii strachu i przerażenia.

Pozostało 88% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Praca
Firmy nie zdają sobie sprawy z tego ukrytego kosztu. A to ogromne straty. Wyniki badań
Praca
Wypowiedzenie umowy o pracę. Oto wszystko, co musisz wiedzieć
Praca
Zwolniono ją pierwszego dnia po urlopie macierzyńskim. Prezes znanej firmy odpowiada
Praca
Myślisz o awansie? To lepiej pracuj w firmie, a nie zdalnie
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Praca
Praca zdalna: czy przymusowy powrót do biur opłaca się firmom?
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje