19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 11.01.2020 20:34 Publikacja: 11.01.2020 09:22
Foto: Bloomberg
Opóźnienia są normalnym zjawiskiem podczas prac nad nowymi samolotami, ale szczególny brak postępu musi być kłopotliwy dla chińskich władz, które dużo zainwestowały w pierwszą poważną próbę przełamania dominacji Airbusa i Boeinga na świecie.
Najnowszy problem powstał na skutek pomyłki matematycznej — powiedziały Reuterowi cztery osoby. Inżynierowie z COMAC źle wyliczyli siły działające podczas próbnego lotu na obciążenie na 2-silnikowy samolot i przesłali niedokładne dane producentowi silników, spółce CFM Int'l. Na skutek tego trzeba było wzmocnić silniki i ich obudowę na koszt COMAC — stwierdziły te osoby, choć inna zaprzeczyła, by doszło do modyfikacji.
Nowe zalecenie Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), by omijać przestrzeń powietrzną zachodniej Rosji, ma za zadanie uderzyć w gospodarkę – uważa Federalna Agencja Transportu Lotniczego (Rosawiacja).
Liczba pasażerów, którzy odprawili się na polskich lotniskach w 2024 roku, sięgnęła 59 mln. Jeśli to porównamy z 52,4 mln w roku 2023, to mamy jeden z najszybszych wzrostów na rynku lotniczym na świecie. A z tym łączą się inwestycje w infrastrukturę i samoloty.
W poniedziałek, 13 stycznia belgijskie związki zawodowe zorganizują strajk. Zapowiadane są potężne zakłócenia także w transporcie lotniczym.
To ostrzeżenie Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) dotyczy linii lotniczych z krajów trzecich, które nadal korzystają z rosyjskiej przestrzeni powietrznej. A także pasażerów, którzy korzystają z ich oferty.
Kurczy się eksport i zatrudnienie w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Spadki zamówień od zagranicznych odbiorców rozkręcają spiralę zwolnień u polskich producentów części i komponentów, wysyłanych do niemieckich fabryk aut.
Nowe zalecenie Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), by omijać przestrzeń powietrzną zachodniej Rosji, ma za zadanie uderzyć w gospodarkę – uważa Federalna Agencja Transportu Lotniczego (Rosawiacja).
Liczba pasażerów, którzy odprawili się na polskich lotniskach w 2024 roku, sięgnęła 59 mln. Jeśli to porównamy z 52,4 mln w roku 2023, to mamy jeden z najszybszych wzrostów na rynku lotniczym na świecie. A z tym łączą się inwestycje w infrastrukturę i samoloty.
Deweloper rozpoczął budowę kolejnej hali magazynowej w kompleksie logistycznym Wrocław Campus 2. Do czerwca powstanie niemal 30 tys. mkw. powierzchni.
W poniedziałek, 13 stycznia belgijskie związki zawodowe zorganizują strajk. Zapowiadane są potężne zakłócenia także w transporcie lotniczym.
To ostrzeżenie Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) dotyczy linii lotniczych z krajów trzecich, które nadal korzystają z rosyjskiej przestrzeni powietrznej. A także pasażerów, którzy korzystają z ich oferty.
Nie widać końca spadków na rynku samochodów ciężarowych. Najmocniej uderzony segment przewoźników międzynarodowych.
W czwartek wojewoda mazowiecki wydał decyzję lokalizacyjną dla Centralnego Portu Komunikacyjnego. Podczas konferencji prasowej wiceminister infrastruktury Maciej Lasek zdradził też, dla kogo przeznaczony będzie CPK, a dla kogo lotniska w Modlinie i Radomiu.
Ministerstwo Infrastruktury zapewnia, że są pieniądze na budowę CPK i budowy rusza w przyszłym roku.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas