Chiński C919 nie zagrozi Airbusowi i Boeingowi

Prace nad chińskim samolotem wąskokadłubowym C919, spóźnionym o co najmniej 5 lat przebiegają wolniej od zakładanych — informują osoby znające ten program, bo państwowy producent COMAC ma liczne problemy techniczne, które bardzo ograniczyły próbne loty

Aktualizacja: 11.01.2020 20:34 Publikacja: 11.01.2020 09:22

Chiński C919 nie zagrozi Airbusowi i Boeingowi

Foto: Bloomberg

Opóźnienia są normalnym zjawiskiem podczas prac nad nowymi samolotami, ale szczególny brak postępu musi być kłopotliwy dla chińskich władz, które dużo zainwestowały w pierwszą poważną próbę przełamania dominacji Airbusa i Boeinga na świecie.

Najnowszy problem powstał na skutek pomyłki matematycznej — powiedziały Reuterowi cztery osoby. Inżynierowie z COMAC źle wyliczyli siły działające podczas próbnego lotu na obciążenie na 2-silnikowy samolot i przesłali niedokładne dane producentowi silników, spółce CFM Int'l. Na skutek tego trzeba było wzmocnić silniki i ich obudowę na koszt COMAC — stwierdziły te osoby, choć inna zaprzeczyła, by doszło do modyfikacji.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Transport
Rosjanie oburzeni rekomendacją EASA. „To nowe sankcje i wspieranie terroryzmu”
Transport
Na polskich lotniskach coraz więcej pasażerów. Inwestycje idą w miliardy
Transport
Belgię czeka strajk. Związki zawodowe zapowiadają transportowy paraliż kraju
Transport
Europejska agencja ostrzega linie i pasażerów: nie latajcie nad zachodnią Rosją
https://track.adform.net/adfserve/?bn=78448410;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Strategiczna branża w coraz gorszej kondycji. Niemcy ciągną w dół polskie fabryki