Czy firma musi mieć zgodę klienta na skierowanie do niego przekazu marketingowego

Przedsiębiorca musi mieć co do zasady zgodę klienta na skierowanie do niego przekazu marketingowego. Ale są wyjątki.

Aktualizacja: 19.02.2018 11:56 Publikacja: 19.02.2018 07:10

Czy firma musi mieć zgodę klienta na skierowanie do niego przekazu marketingowego

Foto: 123RF

Prawo telekomunikacyjne zabrania telefonowania z ofertami handlowymi, jeśli klient nie wyraził na to zgody. Co ważne, dzwoniący musi mieć zgodę już przed pierwszym kontaktem.

– Zgoda może być udzielona na różne sposoby, np. przy okazji przeprowadzania badania rynku – wskazuje Agnieszka Ścięgosz, radca prawny w kancelarii GSW Legal. – Wymaga to rozbicia kontaktu telefonicznego z klientem na dwie rozmowy: pierwszą, podczas której pozyskiwana jest zgoda na kontakt telefoniczny w celu marketingu bezpośredniego, i drugą, podczas której przedstawiana jest oferta handlowa.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Aplikacje i egzaminy
Oto najlepsze uczelnie dla przyszłych aplikantów. Opublikowano nowy ranking
Prawo rodzinne
Zaprzeczenie ojcostwa. Jest przełomowy wyrok Trybunału Konstytucyjnego
Prawo w Polsce
Czy Polska wprowadzi podatek cyfrowy? Big techy i tak zapłacą
W sądzie i w urzędzie
Szybkie rozwody nie dla notariuszy. Urzędnik zakończy małżeństwo
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Samorząd
Sąd: opłaty za groby i usługi pogrzebowe są pobierane bezprawnie
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń