Aktualizacja: 07.05.2019 21:00 Publikacja: 07.05.2019 21:00
Aktualnie polska kolej szykuje się do zwiększenia szybkości pociągów pomiędzy aglomeracjami. Będą mogły jeździć z prędkością nawet 250 km/h
Foto: Fotorzepa/Marta Bogacz
Szybki, ekologiczny i nowoczesny transport musi być dostępny nie tylko w miastach, ale zapewniać komunikację pomiędzy nimi. Z tego względu tak istotne jest, by kolej szła ścieżką digitalizacji i odważnie korzystała z najnowocześniejszych rozwiązań.
Aktualnie polska kolej szykuje się do zwiększenia szybkości pociągów kursujących pomiędzy aglomeracjami. Będą mogły jeździć z prędkością nawet 250 km/h. Prędkość powyżej najwyższych obecnie 200 km/h, w pierwszej kolejności będzie wprowadzana na Centralnej Magistrali Kolejowej, łączącej Warszawę z Krakowem i Katowicami. Pozwoli skrócić czas podróży do niespełna dwóch godzin. Będzie to możliwe dzięki modernizacji torów, a także nowym systemom sterowania ruchem kolejowym i łączności, poprawiającym bezpieczeństwo przejazdu i zwiększającym przepustowość linii.
Armatorzy z 21 krajów, spośród 35, które nałożyły sankcje na Rosję, sprzedali Putinowi stare tankowce za ponad 6 mld dolarów. To one transportują rosyjską ropę z ominięciem sankcji, czym wspomagają wojenną kasę Kremla. Najwięcej pieniędzy zarobili na rosyjskiej flocie cieni Grecy.
Dlatego nie warto liczyć na to, że „na pewno nic się nie stanie” albo „jakoś tam będzie”
Zazwyczaj na lotniskach, podczas kontroli bezpieczeństwa konfiskowane są butelki wody, tubki żelu pod prysznic i słoiczki kremów do twarzy. Ale funkcjonariusze ochrony na lotnisku Incheon w Korei Południowej są zajęci konfiskatą innego zakazanego produktu: kimchi, mikstury z solonych i fermentowanych warzyw, która jest podstawą prawdziwego koreańskiego posiłku.
W nowej edycji programu dopłat do samochodów elektrycznych maksymalna wysokość wsparcia wynosi 40 tys. zł., cena auta nie może przekroczyć 225 tys. zł netto. Krąg beneficjentów ograniczono do osób fizycznych.
Policyjne kontrole na polsko-niemieckiej granicy, mające wyłapywać nielegalnych migrantów, uderzają w firmy transportowe, którym rosną koszty przez tkwiące w korkach ciężarówki.
Wypróbowaną metodą, czyli rękami spolegliwego sądu, rosyjski reżim przejmuje kolejną wielką prywatną firmę. Tym razem jest to Domodiedowo – największe prywatne lotnisko Rosji i do niedawna największe i najnowocześniejsze w Moskwie. Prokuratura twierdziła, że lotnisko znajduje się pod „zagranicznym, wrogim wpływem”. Żadne szczegóły tego wpływu ani dowody nie zostały upublicznione.
Nowy tabor przyciąga pasażerów, miliardy wydane na przewozy kolejowe zwracają się w zwiększonym ruchu.
Od najbliższej soboty, 1 lutego podrożeją bilety kolejowe na trasach z Kijowa do Budapesztu i Warszawy. Wysokość podwyżki jest uzależniona od klasy podróży. Bilety z Kijowa do Austrii i do Mołdowy nie zdrożeją.
Niedługo zapadnie decyzja o szczegółach funkcjonowania spółki wynajmu taboru dla potrzeb CPK. Pomysł obarczony jest także ryzykiem.
Największy polski przewoźnik pasażerski nie otrzymał w ramach KPO wsparcia na zakup taboru. Przyszłość firmy jest niejasna.
Aż cztery na dziesięć rodzin nie korzystało w ostatnim roku z transportu publicznego. W Lubuskiem, na Mazowszu, Opolszczyźnie, w Świętokrzyskiem i w Wielkopolsce była to nawet co druga rodzina.
Trwają dyskusje jak finansować rozwój infrastruktury transportowej w UE. Ministerstwo Infrastruktury ma skrystalizowane poglądy na potrzeby Polski.
Polskie firmy z apetytem na międzynarodowy rozwój na rynku zarządzania czasem pracy maszynistów i działalnością kolejowych przewoźników.
Ruszyła budowa linii kolejowej przez Kirgistan i Uzbekistan, która za kilka lat pozwoli ominąć Rosję chińskim towarom jadącym do Europy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas