Każdy ziemniak będzie z flagą

Znakowanie żywności przyjmuje absurdalne wymiary. Resort rolnictwa nakazał właśnie znakowanie ziemniaków – flagą z krajem pochodzenia. Zwykły napis to za mało.

Aktualizacja: 19.04.2019 16:06 Publikacja: 19.04.2019 14:11

Każdy ziemniak będzie z flagą

Każdy ziemniak będzie z flagą

Foto: Adobe Stock

- Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami podpisałem rozporządzenie, które wprowadzi znakowanie ziemniaków flagą państwa, z którego one pochodzą. Teraz wystąpię też do Komisji Europejskiej o notyfikację znakowania mięsa – napisał na Twitterze Jan Ardanowski, minister rolnictwa.

Rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie znakowania poszczególnych rodzajów środków spożywczych zostało przekazane 18 kwietnia do publikacji – informuje Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Ziemniaki oferowane w sklepach mają mieć flagę z kraju, z którego pochodzą, by konsument dokładnie wiedział, jaki produkt kupuje. Jednak uważna lektura zmian w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 grudnia 2014 r. w sprawie znakowania poszczególnych rodzajów środków spożywczych przynosi zaskakujące informacje – zgodnie ze zmianami w paragrafie 19, zmiany te nie dotyczą ziemniaków z krajów Unii Europejskiej lub Turcji, lub wreszcie wprowadzanych do obrotu w państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) będącym stroną umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (czyli w zasadzie krajów UE, Liechtensteinu i Islandii).

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Żabka pochwaliła się wynikami. Zarobiła na lodach i hot-dogach
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Handel
Rosja przechodzi na barter. Ciecierzyca za mandarynki, len za AGD
Handel
Polacy chcą płacić możliwie jak najpóźniej
Handel
Rosja bez obrabiarek z Tajwanu. To cios w przemysł zbrojeniowy Kremla
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Handel
Hello Kitty ma już 50 lat. Jak udało jej się podbić cały świat?