Aktualizacja: 31.03.2021 06:12 Publikacja: 30.03.2021 21:00
Foto: Adobe Stock
Dyskusje wokół stworzenia systemu kaucji od opakowań na napoje trwają już od dawna, ale sądząc po sygnałach z resortu zajmującego się jego opracowaniem, może to się stać w drugim kwartale.
Niewiadomych wciąż jest wiele, niemniej pewne kwestie są już jasne. – Z pewnością system obejmie butelki na napoje z tworzywa sztucznego PET o pojemności do 3l. Planuje się, że za wdrożenie i obsługę systemu odpowiedzialni będą przedsiębiorcy wprowadzający produkty w opakowaniach objętych kaucją – mówi Aleksander Brzózka, rzecznik Ministerstwa Klimatu i Środowiska. – Rozważane jest ewentualne objęcie systemem butelek szklanych i puszek po napojach oraz opakowań kartonowych (wielomateriałowych) na napoje i żywność – dodaje.
Właściciel IKEA, szwedzka firma Ingka Group, sprzedał swoje ostatnie aktywo w Rosji - centrum dystrybucyjne pod Moskwą. Koncern określał centrum „kluczem do rozwoju IKEA w Rosji”. Magazyn o powierzchni prawie 180 tys. mkw obsługiwał wszystkie lokalne centra koncernu.
Eksperci od handlu wskazują, że coraz popularniejszy wśród konsumentów w Polsce staje się trend kupowania z odroczonymi płatnościami.
Niespodziewanie następstwem wyniku wyborów prezydenckich w USA może być mocniejsza ekspansja chińskich e-sprzedawców na polskim rynku. Branża kurierska boi się konsekwencji.
Wciąż 52 proc. Polaków chce z okazji Black Friday robić zakupy, ale jest ich sporo mniej niż przed rokiem. Firmom będzie trudniej organizować promocje także z powodu unijnego prawa.
Słynna sieć sklepów kosmetycznych ma coraz większe kłopoty. The Body Shop ogłosił właśnie upadłość w kolejnym kraju – tym razem w Holandii. Wcześniej w tym roku firma wycofała się między innymi z USA.
Mobilna Sieć T-Mobile w Polsce w 2024 roku została uznana za najlepszą pod względem prędkości i niezawodności przez międzynarodową firmę Ookla.
8 listopada Sejm zajmie się projektem Lewicy wprowadzającym 24 grudnia dzień wolny od pracy. Sprzeciwy, m.in. właścicieli sklepów, budzi głównie nagły tryb przygotowania projektu.
W 2023 roku w Polsce powstało prawie 400 tysięcy nowych firm, a rynek przedsiębiorstw liczy już blisko 2,5 miliona aktywnych biznesów. Jak właściciele firm ubezpieczają swój biznes w obliczu coraz większych wyzwań gospodarczych i klimatycznych
Wciąż 52 proc. Polaków chce z okazji Black Friday robić zakupy, ale jest ich sporo mniej niż przed rokiem. Firmom będzie trudniej organizować promocje także z powodu unijnego prawa.
Słynna sieć sklepów kosmetycznych ma coraz większe kłopoty. The Body Shop ogłosił właśnie upadłość w kolejnym kraju – tym razem w Holandii. Wcześniej w tym roku firma wycofała się między innymi z USA.
8 listopada Sejm zajmie się projektem Lewicy wprowadzającym 24 grudnia dzień wolny od pracy. Sprzeciwy, m.in. właścicieli sklepów, budzi głównie nagły tryb przygotowania projektu.
Po trzech kwartałach kradzieży w handlu ubyło aż o ponad 30 proc. w ujęciu rocznym. Eksperci wskazują, że to efekt wynikający ze znacznego złagodzenia prawa.
Coraz więcej rodzimych internautów szuka ofert w swojej okolicy. Jak pokazują badania, kupujemy lub rezerwujemy produkty i usługi w sieci od pobliskich sprzedawców, a odbieramy je osobiście, z pominięciem kuriera. Oszczędzając czas i pieniądze.
Od początku roku zlikwidowano 1,4 tys. placówek, a kolejne 7,6 tys. działalności zostało zawieszonych, co jest z reguły wstępem do trwałego zamknięcia. Polski rynek handlowy nadal się kurczy, choć duże sieci rosną.
Michelin zamyka dwie fabryki we Francji z powodu konkurencji azjatyckich producentów opon i spadku sprzedaży w Europie. Sieć Auchan zwolni prawie 2,4 tys. pracowników, bo przegrywa z konkurencją.
W trzecim kwartale ruch klientów wzrósł tylko w sklepach osiedlowych i nieznacznie w hipermarketach. Za to spadł nawet w najsilniejszym sektorze czyli w dyskontach. Polacy nadal ostrożnie podchodzą do zakupów, również żywności.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas