Aktualizacja: 26.03.2020 13:01 Publikacja: 26.03.2020 12:39
Foto: Fotorzepa/ Urszula Lesman
Z badania firmy ARC Rynek i Opinia wynika, że do zrobienia zapasów przyznało się 38 proc. ankietowanych, a 56 proc. temu zaprzeczyło. Jednocześnie tylko 13 proco. nie był w ostatnich dniach świadkiem masowego wykopywania produktów ze sklepów, a co drugi widział wypełnione po brzegi koszyki prawie zawsze. W efekcie rynek FMCG urósł rekordowo, zarówno w kategoriach spożywczych jak i chemicznych.
„Zachowania zakupowe Polaków uległy szybkiemu dostosowaniu do warunków epidemii – mówi Łukasz Mazurkiewicz, prezes ARC Rynek i Opinia. Na czele listy produktów kupowanych w większej niż zazwyczaj ilości, znajduje się przede wszystkim żywność o długim terminie przydatności, stanowiąca zarazem podstawę i ważny składnik codziennego menu (makarony, kasze, ryż, mąka, cukier) oraz artykuły higieniczne na czele z papierem toaletowym. - Ten ostatni produkt okazał się ważnym i okresowo deficytowym symbolem nowej sytuacji na całym świecie. Warto zwrócić uwagę także na zwiększone zakupy mięsa, które tradycyjnie w Polsce traktowane jest jako strategiczny składnik zaopatrzenia. Wydaje się, na podstawie deklaracji badanych, że początkowa panika zakupowa ustąpiła bardziej racjonalnej postawie, którą można opisać następująco: polscy konsumenci obserwują bacznie rozwój sytuacji, śledzą zaopatrzenie sklepów, rozmawiają o tym między sobą i reagują na bieżąco, ale już nie gorączkowo – dodaje.
CCC wspierane przez założyciela - Dariusza Miłka - odkryło karty. Chce wykupić akcje internetowej platformy Modivo od miliarderów. Zrobi emisję nowych akcji.
Minął szok wynikający z zaskoczenia raportem Hindenburga. Z końcem stycznia zgodnie z zapowiedzią zamknęliśmy rozdział pt. okres przejściowy na rosyjskim rynku – mówi Marcin Bójko, wiceprezes LPP ds. finansowych.
Niemiecka sieć supermarketów wywołała konsternację wśród klientów we wschodnim Londynie. Aldi wprowadził innowacyjne rozwiązanie: pobiera opłatę w wysokości 10 funtów od klientów za samo wejście do sklepu — informuje „Polish Express”.
Należąca do LPP sieć Sinsay to najczęściej wybierana przez Polaków marka odzieżowa. Wśród pięciu liderów trzy to firmy krajowe. Co dziesiąty konsument kupuje już także chińską markę Shein.
Unia Europejska gorączkowo zastanawia się, jak zareagować na groźby wojny handlowej ze strony USA. Na razie stosuje strategię kija i marchewki. I próbuje zachować jedność.
Fundamenty rzetelnego raportowania zagadnień ESG zgodnie z ESRS oraz wskazanie na istotne zagadnienia praktyczne, które pozwolą na prawidłowe przeprowadzenie procesu identyfikacji koniecznych ujawnień, zbierania danych i raportowania w firmie.
Do końca lutego liczba zachorowań będzie utrzymywała się na poziomie 150 tys. tygodniowo – mówi dr Paweł Grzesiowski, główny inspektor sanitarny.
Rak jelita grubego to trzeci najczęściej występujący rodzaj nowotworu na świecie. Jednym z czynników ryzyka jest zła dieta. Ostatnio naukowcy odkryli, że włączenie do niej jednego produktu może zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia tej choroby.
W ostatnich pięciu latach niemal trzykrotnie w stosunku do 2019 roku wzrosła liczba przypadków wirusa HIV w Małopolsce. Sanepid wskazuje na związek z przyjazdem uchodźców z Ukrainy, gdzie wskaźnik zakażeń jest pięciokrotnie wyższy.
Niemiecka sieć supermarketów wywołała konsternację wśród klientów we wschodnim Londynie. Aldi wprowadził innowacyjne rozwiązanie: pobiera opłatę w wysokości 10 funtów od klientów za samo wejście do sklepu — informuje „Polish Express”.
Kreml przygotowuje całkowity zakaz eksportu benzyny z Rosji po serii celnych ukraińskich uderzeń w największe rosyjskie rafinerie. Zakłady wstrzymały produkcję. W Rosji brakuje około 10 proc. mocy przerobowych.
Należąca do LPP sieć Sinsay to najczęściej wybierana przez Polaków marka odzieżowa. Wśród pięciu liderów trzy to firmy krajowe. Co dziesiąty konsument kupuje już także chińską markę Shein.
Maleją wpływy z eksportu usług przewoźników drogowych. To pierwszy taki przypadek.
Producenci aut w USA obawiają się ceł na importowane z Kanady i Meksyku towary. Przedstawiciele Forda alarmują, że tego typu działania będą szkodliwe dla sektora i pozwolą zdobyć silniejszą pozycję producentom samochodów z Europy czy Azji.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas