Dla e-sklepów to nie koniec sprzedażowych żniw

Pandemia spowodowała wzrost wydatków online o niemal 25 proc. Ten rok nie musi przynieść znacząco gorszych rezultatów, wiele sektorów dopiero odkrywa zalety sprzedaży przez internet

Aktualizacja: 14.01.2021 09:34 Publikacja: 13.01.2021 21:00

Dla e-sklepów to nie koniec sprzedażowych żniw

Foto: Adobe Stock

Według danych statystycznych zebranych przez serwis Statista w 2020 r. Polacy na główne kategorie – odzież, elektronikę, meble, żywność oraz kosmetyki czy zabawki i akcesoria – wydali niemal 12 mld dol. Już wcześniej podawano, że udział e-handlu w sprzedaży detalicznej znacząco wzrósł. – Spodziewane 8 proc. to nadal niewiele na tle gospodarek zachodnich, które obecnie osiągają pułap w okolicach 20 proc. Szarża e-commerce nie skończy się, dopóki nie dobijemy do zbliżonej wartości. Pandemia koronawirusa, rzecz jasna, przyspieszyła ten proces, zaburzając naturalne tempo wzrostu – mówi Bartosz Ferenc, założyciel agencji Sembot.com.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Handel
Niedziele handlowe w 2025 roku. Kiedy wypadają? Pierwsza już w styczniu. Oto pełna lista
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Handel
Sylwester 2024/2025. Do której zrobimy zakupy? Godziny otwarcia Biedronki, Lidla, Aldi i innych
Handel
Czy 29 grudnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Handel
Rozpoczynają się wyprzedaże. Jakie okazje czekają na kupujących?
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Handel
Wigilia 2024: Do której zrobimy zakupy? Godziny otwarcia Biedronki, Lidla, Aldi i innych
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay